Morgonsång

Fy vad husse är tråkig ibland. Här offrar jag en del av min dyrbara tid för att göra morgonen angenäm för honom. Det innebär att jag sjunger vackert och sitter snällt med svansen runt baktassarna och ler. Problemet är bara att jag måste bli av med “morgonrösten” först och det blir man ju bara genom att prata och sjunga lite. Tyvärr uppskattas inte min musikaliska talang klockan 04:30.

Efter 100 meter terränglöpning med husse, så var det dags för morgonritualen. Husse slänger i sig den där svarta sörjan som han kallar kaffe och sitter vid datorn. Till slut måste jag tassgripligen ta tag i husse och släpa honom till dörren. Han är så seg på mornarna.

Den här morgonen så träffade vi på tre skällisar på rad! Jag blev alldeles förbluffad och glömde totalt bort att fräsa. Två av skällisarna var mindre än mig till och med. *spänner bröstet* Fast usch vad närgången en av dom var. Han nosade hela tiden på min husse.

030920091066
“Hallå där! Vad tror du att du gör med min husse va?!”

Resten av promenaden gick rätt bra. Vi kontrollerade buskagen och min privata skog. Det springer ju runt så mycket löst folk med vrålmaskiner och förstör. *suckar*

030920091067
“Kan rapportera att skogen fortfarande finns kvar.”

 

020920091065 Slutligen måste jag ju visa fotot på grannkatten som jag råkade fräsa lite åt igår. Det var faktiskt inte meningen. Det är säkert… Men jag blev så förvirrad av att se en spegelbild på mig själv.
“Grannkatten Mulla. Vilken tjej!”

8 kommentarer:

Nea theCat sa...

Nämen de var ju en söting. Inte får du fräsa ut henne heller Sippo.

Fräs mot skällisarna i stället. Kan de mallgrodorna gott ha!

Tass

Unknown sa...

Vet inte vad det tog åt mig. *suckar*

Tass, tass.

Katten Lisa sa...

Det är då synd och skam att inte din husse förstår att avnjuta en vacker konsert. Tidpunkten kan väl inte ha någon betydelse? Han bör vara TACKSAM att du uppträder. Andra brukar få BETALA för att höra konserter. Han får väl gå och lägga sig tidigare på kvällarna, så att det blir litet fart på honom på morgnarna. Du får verkligen slita i onödan med allt morgontjafs och klagomål som det är nu. Tass på dig!

Unknown sa...

Precis vad jag tycker. Inte ens ett par godisbitar betalar han med. Snåljåp. Jag ska försöka få husse att somna lite tidigare. Kanske köra lite spinning på honom. Tack för dina förstående jam. Tass tillbaka.

Tre katter sa...

Tre skällisar på rad!!
Bara Sippo som klarar av det!!! :)

Tass
Tre katter

Wikki sa...

Sippo jag hoppas du inte blev sårad över att jag lade up Tristan på bloggen och skrev att han var vacker... Jag menar *spinn* att jag tycker att du är väldigt vacker också. Väääldigt! Men medan du är begåvad med en egen människa redan och Tristan inte har någon, så hoppas jag du förstår att det där var skrivet för att locka någon människas ögon till Tristan, för hans egen skull. Vi måste ju värna om och hjälpa våra medkatter, och jag försöker ju göra det på mitt sätt!
NosPuss Wikki

Anonym sa...

Mjau, sippovännen, vet du vad, jo det hade kommit in ngn text på vår blogg, som INTE vi hade skrivit? Mysko, så nu har vi tagit bort det.
Vet inte vad det var för ngt?
Stog ngt om jamaskutt, visst vi är glada att våran bur har blivit klar, men ngt jamaskutt har inte vi skrivit. Fattar inget hur det har kommit dit. Kanske vår "gästande kattkompis hade skrivit det, när han var här medans hans matte och husse var bortresta? Fniss" ska ta och fråga honom det nästa gång vi ses.
Mysko ä'r det iaf. Tur att man kan ta bort det man själv inte har sagt.
Tassen på dig kompis
Mimmi
Chicko
Tarzan
Sessan

http://katternasblogg.blogg.se/

Unknown sa...

Tre katter - Lite modig var jag väl kanske. *generad*

Wikki - Näää, jag har inte blivit sårad. Klart att du gör allt för att hjälpa våra kattvänner. *nosbuff*

Mimmi - Det låter väldans underligt. Hoppas att ni slipper fler jamaskutt och andra underligheter.

Skicka en kommentar