Inte rättvist

Varför ska Snuffe få den goda maten för? Jag får nöja mig med att gnaga på skålkanten och tugga lite på min “sen-i-år”- mat. *suckar* Värst av allt är ju att Snuffe verkar gilla min mat bättre än sin egen, så då borde det ju vara en bra idé att byta med varandra. Men varje gång vi gör det, så kör husse bort mig från matskålen och pekar sedan på min skål och säger “det där är din mat Sippo”. Som om jag inte visste det. *fnyser föraktfullt* Det finns ingen rättvisa för oss sen-i-årer. *djup suck* Dumma husse.

image
“Ibland smakar till och med skålkanten bättre än torrfodret.”

10 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Hade inte kunnat skriva det bättre själv. Exakt som jag har det. Vi kan ta varann i tass.

Unknown sa...

Stackars oss. *skakartass*

Anonym sa...

Husse säger att vi börjar bli feta vi också. Men det är inte sant, bara lite trivselvikt.Sist fick vi mjäll av den hemska maten så vi får se hur det går nu..Med andra ord: vi lider med dig.
Tasskram Dui och Deco

Unknown sa...

Trivselvikt tycker vi om. Jag har aldrig haft mjäll faktiskt, men min fästmö hade det när hon fanns hos oss. Tack för medlidandet, det värmde.

Puma sa...

Du får säga till din Husse att bland i vanlig mat med senior maten, så du kan äta den. Det måste Matte göra för annars äter inte Sixten det. Sen gör du såklart så att du äter upp alla goda bitar och lämnar det du inte vill ha.
Uppmuntrande tass/Puma

Unknown sa...

Tack för tipset. Ska ta och testa det, fast husse är själv lite lurig av sig.

Nea theCat sa...

Du kanske kan få prova någon annan mer smaklig sen-i-år mat. Det finns massor olika sorter och smaker sa min matte.

FJUTTEN sa...

Hm...jag fattar inte varför det ska vara på detta viset? Seniorfoder, dietfoder, siamesfoder,Perserfoder, lightfoder blablablafoder? Släng fram en saftig rådis matte, brukar jag jama! :)
Ha det bra nu och ät inte upp skålkanten...

Anonym sa...

Asch...Säg åt din husse sluta tramsa med sån där sen-i-år-mat.Jag har aldrig fått sån mat,men jag har blivit jättegammal ( 13 år tror jag matte sa nåt om)och mår som en prins.
Matte säger att sånt där bara är försäljningstrick som hon inte går på.
Tassen
/ Love

Unknown sa...

Nea - Jag skulle vilja se husse tugga på det där torrfodret som han ger oss. *mutter*

Fjutten - Jag förstår inte heller. Fast människor är ju lite underliga av sig. Ska vidarejama om rådisen till husse.

Love - Jag tror du har rätt. Fast jag måste erkänna att jag fått finare päls. Sedan Gibbe gick bort så har han varit jättepetig med maten.

Skicka en kommentar