Trädforskning

Jo, jag har ju så många andra titlar nu, som exempelvis Buskolog, Nosolog, säkerhetskatt, commandokatt mm. Så jag tänkte börja studera till Trädolog, läran om träd. Fast egentligen så är det ju en kunskap som vi katter föds med. Nämn en katt som inte klättrat i träd. Det skulle väl vara Piff & Puff då. Katten Gustav’s husockupanter.

250920091270
“Hm, en bra stam känner jag. *klösa, klösa* Barken har en bra tjocklek med tanke på trädets läge. Klart godkänt träd.”

Annars har det varit en rätt angenäm dag. Morgonen var rätt skön, även om det blev blött om tassarna. Vi var även förbi min morgonpigge favoritgranne, som givetvis tog sig tid för att krafsa mig här och där, till hennes egna katts förtret. *hehe*

250920091269
“Vadå blött i gräset? Tror du inte jag känner det din get?! Pröva själv att gå utan skor.” *fnys*

6 kommentarer:

Puma sa...

Haha, på trädbilden ser det ut som om du tänker "oj, vad högt det är". Det finns faktiskt en katt som är lika utevan som Katten Gustav men som inte klättrar i träd och det är Sixten (hoppas inte han kommer på mig med att tjalla om det, hans största hemlighet,hehe). Nu ska här ut och klättras. Tass/Puma

Unknown sa...

Jag glömmer tyvärr bort ibland att jag lider lite av höjdskräck. Det är lätt att komma upp, men inte lika lätt att komma ner.
Jag ska inte skvallra för Sixten att jag vet att han är en trädklättrare.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Jag googlade lite om just Trädforskning!
Vet du vad jag hittade, du kan bli miljonär Sippo :)
Nyhet från Skogsaktuellt 2009-09-15
Miljonstöd till trädforskning
Det ni, snart har vi en miljonär bland oss!
Svansarna högt vänner!

Unknown sa...

Oj,jag hade ingen aning om att jag kunde bli så rik. Bäst att visa sin bästa sida nu då.

Anonym sa...

Men där mjauade Fjutten en klok sak! Du kan ju bli kändis, Sippo! Och miljonär!!!

En riktig kändis-Sippo! Kan vi få en åttågraf av dig? En sån som kändisar tassar ner i åttågraf-block! Men vi har inget block, så du får skriva i kattsanden! *mjurr, mjurr!*

Unknown sa...

Om jag blir miljonär, då ska jag bjuda alla mina kattkompisar på räkor och Dentabits. *mums* Tassograf tassar jag ner i kattsanden och skickar till er. *mjoff*

Skicka en kommentar