Husse skäms

Oj vad det har gått vilt till här hemma. Jag hade precis bloggat klart och lag mig i vardagsrummet för lite välförtjänt vila. Husse sitter och pratar med sin husse, min gammelhusse, i telefonen. Plötsligt märker husse att hans TV inte vill vara med och leka längre.

Husse försöker med att koppla om alla femtielva sladdarna och stänga av och på all manicker, men inget fungerar. Plötsligt får husse ett smärre raserianfall och stampade i golvet, så vi katter nästan tappade morrhåren av chocken. Så rädda blev vi.

Efteråt så kröp husse runt på golvet och bad oss tusen gånger om ursäkt och sa att han skämdes jättemycket och att det inte var vårt fel. Snuffe godtog snabbt ursäkten då husse började vifta med ett garnnystan. Själv var jag lite mer reserverad. Man måste ju visa fasta principer.

Till slut så sätter sig husse vid datorn och ser jätteledsen ut. Till slut klarar jag inte av att se husse så ledsen, så jag hoppar upp på skrivbordet för att trösta lite. Vi gosade en stund och sedan la jag mig på hans arm och vilade. Han lovade att aldrig mer skrämma oss katter på det viset.

160920091147
“Om jag lägger mig här hos dig husse, känner du dig bättre då?”
160920091149
“Det är ingen fara husse. Jag förlåter dig. Kom här och låt Katten Sippo få ta hand… eh, tass, om dig.”

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Läskigt med arg husse...och du som har haft det så tufft de sista dagarna.Husse bör nog tänka till om något extra gott när han har varit på det där sättet. Vi var ganska säkra på att du skriver mycket tassografer redan nu!
Tasskram

Unknown sa...

Husse bjöd på massa kattgodis och killade oss lite extra mellan öronen. Snuffe blev totalt gostokig och överföll husse med nosbuffar.

Puma sa...

Nä, det är inte roligt när Matte/Husse blir arga och stampar till så man blir så rädd att man flyger. Matte har gjort det någon gång och hon skämdes rejält efteråt. Rätt åt henne.
Tasskram/Puma

Nea theCat sa...

Ajajaj. Inte bra när den där eläktroooniken inte vill fungera. Tydligen kostar sånt där massor med pengsingar och då skall de fungera tycker tvåbeningarna.

Tur att du ställde upp som stödkatt, verkar som din husse behövde det.

Du är en god vän Sippo!

Unknown sa...

Puma - Precis vad jag menar. Rätt åt våra människor att dom skäms när dom skrämt oss på det där viset.

Nea - Eläktroooniken är lite lurig har jag förstått. Husse behövde en stödkatt, fast det vet i mjaousan om han förtjänade det. Tur man är snäll.

Skicka en kommentar