Undercover

I mitt arbete som säkerhetskatt, så måste jag ibland pröva olika metoder när jag patrullerar. I dag blev det till att förklä mig till en ormbunke med svans.

Om du tycker bilden ser suddig ut, så är det inte för att husse är en dålig fotograf, utan för att jag är en utomordentlig kamoflagekatt.

210920091220
“Sch, jag är inte här.” *smyger vidare*

Tyvärr blåste det så dant i dag att halva förklädnaden blåste bort. Husse erbjöd sig att tejpa fast den med silvertejp nästa gång. Jag avböjde hans erbjudande genom att visa mittenklon.

210920091221
“Nu får det vara nog för den här gången. Nu går vi in igen.”

5 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Men hallå...var ÄÄÄR du Sippo??? *spanar*

Unknown sa...

*tittar fram bakom busken* Tjoho, här är jag! Bra ställe va? *hehe*

Dui och Deco sa...

Proffsigt! Mycket bra tips när man vill göra sig osnylig för vissa (matte och husse) t ex.
Tasskram

Nea theCat sa...

Wow rena kamelontkatten ju.

Läste nyss hos Gustav att hans tvåbeningar har börjat att arbeta efter kattparitets punkter med rättighet att vägra Kattpensionat. Mycket bra jobbat!

Ja funderade på att tvinga matte att lägga en röst på kattpartiet i kyrkovalet. Tycker absolut att vin och oblat skall bytas ut mot grädde och tonfisk! Men hon gick inte ens och rösta den latmasken! Soffliggare var bara förnamnet! *fnyser*

Unknown sa...

Dui & Deco - Hoppas att det hjälper nästa gång ni ska till stickisen. Jag kan även rekommendera "Sippo's överlevnadsmanual" på jamiska. Där står det hur man enklast förkläder sig till en tvättkorg.

Nea - En kattelont, kanske? Jag såg också att Gustav klarade sig undan pensionatet. Försökte få husse att rösta på Kattpartiet, men han orkade inte ens ta sig ur soffan. Ärligt jamat så tror jag faktiskt att husse är rädd för att bli bränd till aska om han går i kyrkan. *hehe*

Skicka en kommentar