Vattenkontroll

Det gäller att hålla sig när marken nu när det blåser så mycket. Så i dag gjorde jag en undersökning av de lokala vattenpölarna. Det gäller ju att se till att vi katter har ordentligt med vattenhål i området. Annars kan vi ju bli törstiga.

230920091232
“Hm, luktar okej. Ser bra ut. Verkar vara en bra årgång det hä… Husse! spottade du precis i mitt vattenhål?!”

Utöver dessa kontroller har det inte hänt så mycket. Faktum är att jag känner inte alls att gå ut så länge det är risk för att tappa morrhåren i blåsten.

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vi föreslår att du provsmakar husses vatten just innan han ska dricka..
Tass

Assar och Sixtens matte (och Immas och Connys gammelmatte) sa...

Så obetänksamt av din husse att spotta i vattnet. Säg åt honom att man inte spottar utan att man ska ha en näsduk. I dessa svininfluensa-dagar så får man inte spotta och ha sig! Använd en näsduk att spotta och fräsa i! Annars tycker jag nog att din husse brukar uppföra sig ordentligt när ni gör era promenader och du dina nosologiska undersökningar.

Unknown sa...

Dui & Deco - Jag brukar göra det när han ändå är ute i köket. Han påstår nämligen att jag slabbar. Jag?!

Assar - Precis vad jag tycker! Skönt att få lite medhåll här. Husse brukar ta med sig en halv rulle toapapper på höstkanten. Han blir nämligen lite snuvig då. Men du har rätt, han brukar sköta sig. *ahem*

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Ja du Sippo...den där blåsten är riktigt otäck säger Pelle och Minus. Håll hårt i morrhåren nästa gång du går ut, för tänk vad vi katter skulle se fåniga ut utan morrisar!*rys*

Unknown sa...

Utan morrhår... *funderar* Yikes!

Skicka en kommentar