Gräsligare än vanligt

Dumma gräsätare som förstör mina gräsmattor. Jag kan väl sköta dom på egen tass. *fnyser* Nu var gräsmattorna fulla med uschiga gräshögar som gräsätarna hade spytt upp. Hur mysigt var det att trampa omkring i grön gegga som fastnade under tassarna hela tiden?! *örk*

Jag funderade på att be husse kratta ihop allting och lägga i en hög. Men så fort jag bara tänkte tanken, så började husse nysa och få underliga utslag. Jag får nog kratta själv.

“Jag behöver minsann ingen hjälp med gräsmattorna.”

Det hände ju så mycket igår, att jag fortfarande är lite matt i tassarna. Värst var nog om bråket som Gustav var med om. Blev nästan lite orolig för min kompis där.

Så nu tänker jag nog ta igen mig lite. Tycker faktiskt jag gjort mig förtjänt av lite lugn och ro. Måste bara droga Snuffe först så han slutar göra svanskast på mig.

090920091099
“Leta upp en annan säng husse. Den här är upptagen.”

5 kommentarer:

Nea theCat sa...

Ja förstår inte hur de tänkt sig att få i hop till riktigt årgångsgräs när de envisas med att klippa ner det i ett.

Katten Lisa sa...

Min matte är bra på en sak. Att inte ha någon gräsätare här. I alla fall väldigt sällan. Det är därför jag får såna sköna liggplatser att bädda ner mig i. Jag tycker verkligen synd om dig som blir nerkletad mellan klorna med sånt tjafs. Att ha kortklippt gräs är verkligen ett märkligt behov hos tvåbeningar. *gräsfri tass*

Unknown sa...

Nea - Det var en väldigt bra fråga. Ska ta upp den på nästa gräsmattemöte.

Gustav - Din lyckans kisse. Jag borde kanske flytta ner till dig. Tillsammans skulle vi kunna jaga bort alla inkräktare och hålla Piff & Puff på avstånd. *drömmer* Jag ska nog hota husse med en flytt. *grästass*

Sixten sa...

Vår gammelhusse har en så kallad uppsamlare efter sin gräsätare så det blir inget klet här inte.

Ang Snuffe´s svanskast så får du väl utbilda dig till karate-katt, så han håller sig på avstånd.
Jag gjorde en gång ett riktigt svanskast på Puma, tyvärr så hade Matte inte kameran redo då annars skulle ni få se på karate-katt.
*gräsfritass*

Unknown sa...

Vilken klok gammelhusse ni har. Han borde kanske komma hit och utbilda våra gräsätare.

Jag har svart svans i katt-rate. Problemet var att jag lärde Snuffe lite, så han skulle våga sig ut. Som tack dänger han mig i backen istället. *fnys*

Skicka en kommentar