Full fart

Här händer det saker må jag jama. Morgonen började med en rejäl dos gos och kel med husse. Han var helt gostokig och ville inte sluta. Jag bestämde mig för att offra mig för den goda sakens skull. Snuffe var nämligen helt slutgosad och slokade med öronen.

Min morgonpromenad kändes något kylig. Husse blev blöt om fötterna och började frysa så in i norden, som han sa. Men efter ett tag så slutade han klaga. Troligen för han inte längre kände något alls i fötterna. Själv så skakade jag bara av det blöta från tassarna med jämna mellanrum. Gnällhusse.

e7143ca4ec5d4e35a367b8b6074cc9ae
“Men kom nu husse, så kallt är det inte. Du måste röra på dig. Titta på hur jag gör. Ett-två, ett-två…”

Så passade husse på att ta en riktig närbild på mig. Man kan säga att det var ett bra ögonblick. *hehe* Jag skrattar morrhåren av mig. Fattade ni? Ögonblick!

180920091164
“Mitt fina öga i profil. Det var inte helt enkelt att sitta stilla. Det jamar jag bara.”

Men det mest spännande var trots allt Snuffes promenad. Jag låter honom jama om det själv:

Jo, Sippo och husse hade precis kommit innanför dörren då jag smet ut. Sippo brukade nemligen ofta beretta om hur sköna deras promenader var och hans jobb som sekerhetskatt. Så jag blev lite sugen att testa sjelv. Plötsligt så hade husse satt på mig en sele och tagit mig utanför dörren. Det var jetteleskigt.

180920091168
“Hjelp, jag jömmer mig här bakom.”
180920091170
“Jag vill inte bli kattnappad! Husse, redda mig!

Först så var det ingen fara, eftersom jag fikk sitta i husses famn. Men när han släppigade mig på marken, då blev jag jetteredd. Det var så mycket konstiga dofter och så kom en okänd tvåbening och kliade mig mellan öronen. Hon ville sekert kattnappa mig. Jag blev så redd att jag nestan kissade i pälsen. Så försökte jag krypa in under husses tröja.

180920091171
“Husse sejer att jag förtjenar en tapperhetsmedalj, för jag var så modig.”

 

7 kommentarer:

Puma sa...

Sippo var det inte så att det var du som var gos sjuk och inte Husse din kanske. Matte var inte speciellt förtjust i vädret idag hon heller t o m Sixten var inne ett tag tills jag jagade ut honom hehehe. Det är kyliga morgnar och nätter nu men matte ska fixa ett krypin åt oss.

Bravo Snuffe, vad modig du är. Tassa på bara.
Tasskram/Puma

Unknown sa...

Jag gossjuk? Näää, inte jag inte. Vädret är inte så skönt här heller. Kallt och ruggigt. Snuffe hälsar och tackar. Han tycker själv att han är jättemodig och tjatar om det hela tiden.

Nea theCat sa...

Vi har kanonväder i Skåne. Rena sommarvärmen. Hur skönt som helst!

Hoppas du poserar för fler profilbilder Sippo för de blev hur fint som helst. Du har ju så vackra ögon!

Heja Snuffe. Duktigt han var, men de var ju en del ynkliga pip.. :) Lillkillen får ta babysteg när det gäller promenixen.

Dui och Deco sa...

WoW vilken snygg ögonblicksbild! Snuffe var ju riktigt modig, ska ni gå ut tillsammans sen?
Tassen

Unknown sa...

Nea - Vi fick mest sol utan värme. Men det var skönt ändå. Jag ska fundera på fler profilbilder. Men det tar sådan tid att fixa morrhåren. Snuffe hälsar att han ska krypa nästa gång.

Dui & Deco - Snuffe jamar för närvarande att han aldrig i livet, inte ens för all kattmynta i världen, tänker stoppa nosen utanför dörren. Fast det sa han sist med. *hehe*

Katten Lisa sa...

Du intar som vanligt en ädel, generös och överseende attityd mot din husse. Vilken tur för honom att du flyttade in där!
Och Snuffe, visst var du MODIG! Så småningom kanske du kan avlasta Sippo med att passa husse. Fast du måste nog träna litet till!

Unknown sa...

Gustav - Jo, vad gör man inte för sin människa. Snuffe hälsar att han kommer aldrig i Jamlunda att gå på patrull. Underlig kisse.

Skicka en kommentar