Buskologi och skogspromenad

Morgonpromenaden var helt okej, om man bortser från att det mulnade på lite väl snabbt. Var orolig för att det skulle komma blött i pälsen. Då jag nu har uppgraderat till Fluff, så tar det ett tag att torka. Men vi hade faktiskt turen att klara oss.

070920091080
“Här står jag på min sten vid parkeringen och njuter av solen.”

070920091083 Jag tyckte det var dags för en rejäl uppdatering av mitt revir i skogspartiet. Det var ju ett tag sedan man var där och kollade. Det finns så mycket annat att njuta av på sommaren. När det sedan kommer massa vitt så är skogen fortfarande grön och härlig. Nåjam, nu gällde det att markera alla träd ordentligt, så jag får ha dom i fred under vintern.
*klösa, klösa, klösa… krafs*
070920091084
“Solen når alltid in i min skog, även när det är vitt ute.”

På vägen hem så tyckte jag att det var något som rörde sig i ett par buskar. Snabbt drog jag dit husse för att undersöka.

070920091085
“Hm, såg jag inte något som rörde sig där inne?”
070920091086
“Nog katten rörde det sig allt. Bäst att kolla ordentligt.” *nosa nosa, sniffa sniffa*

Trots noggrann buskologisk undersökning, så hittade jag inte ett jota. Hoppas inte att jag blivit drabbad av katt-sjukan eller nåt.

9 kommentarer:

Puma sa...

Nu har även jag, Puma, uppgraderat fluff i pälsen, eller så tappar jag babypälsen som matte kalar det. Sixten har gått runt med uppgraderad fluff päls hela sommaren, förstår inte honom, borde ju pälsa av i värmen. Tass/Puma

Nea theCat sa...

Jaså du har uppgraderat till fluff nu. Ja förstår det, håller själv på att uppgradera här hemma också.

Måste få jama att du är så snygg i motljus Sippo.
Nosbuff

Unknown sa...

Du börjar kanske få riktigt vuxen-päls nu? Välkommen till fluff-klubben. *klappar tassarna* Sixten borde verkligen släppa av lite vinterpäls på sommaren. Underlig typ. *tass*

Unknown sa...

Oj, missade precis att du sa något om snygg i motljus. Man tackar så mycket. *stolt*

Katten Lisa sa...

Jag tassar fortfarande omkring i gamla versionen, tack och lov. Blir litet bekymrad över ditt vita-prat. Tror du verkligen att det kommer tillbaka? Jag vill ha det såhär alltid...

Unknown sa...

Din lyckans katt. Men du bor ju lite mer söder ut, så du behöver kanske inte uppgradera till Fluff. Men jag tror tyvärr att det vita kommer tillbaka även i år. Om jag ska tro på husse, så kommer det bli en fruktansvärd vinter. Han tror det på grund av att det växer enorma mängder med rönnbär. *ryser*

Unknown sa...

Nea - Din kattentar försvann visst. *sniff* Så det är inte jag som försöker strunta i dig, ifall du trodde det! Skönt att höra att jag inte är ensam katt om att uppgradera till Fluff. Vi får fluffa ikapp. *nosbuff*

Nea theCat sa...

Försvinnande kommentarer? Säkert ett dregelmonster som ligger bakom :)

Konstigt Gustav och ja bor båda mycket till söder här i landet om ja förstått de rätt. Trots de fick ja uppgradera pälsfluff redan för några veckor sen. Börjar miss-tänka att Gustav är utrustad med något slags fördröjningsrelä.

Unknown sa...

Ytterst underligt. Får fråga Gustav om hans eventuella fördröjningsrelä.

Skicka en kommentar