Kort rapport

Det har inte hänt så vidare mycket i dag, så det blir en kortare rapport än vanligt. Vädret är fortfarande blåsigt och elakt. Jag jamar och fräser åt molnen, men dom fortsätter ändå att komma hitåt och sedan kasta massa blött på mig. *sniff*

Försökte även fånga en flaxande mumsbit också, men på grund av husse så misslyckades “operation flax”

Självklart var vi en sväng i min skog och kollade också. Men jag såg ingenting misstänkt, så vi gick hem igen.

280920091304
“Kom nu husse. Det är inte farligt med lite skog.”
280920091305
“Vad jamade jag? Helt ofarligt. Eh, vad är det som rör sig där..?”

8 kommentarer:

Tre katter sa...

Kort men informationsrikt!!
Hoppas du kan ge igen på de där molnen ett dag! Låta dem få smaka Sippo-tass! :)

Tassar från Tre katter

Dui och Deco sa...

Det börjar bli dags att skaffa tjockare päls. Brr vad det är kallt! Tasskram

Unknown sa...

Tre katter - Här ska minsann boxas! *dansar runt på baktassarna*

Dui & Deco - Jag håller på att uppgradera från Fluff 2.9 till 3.0 fast jag är lite orolig, i fjol fick jag en beta-version som gjorde att det började klia!

Nea theCat sa...

Vårt vackra väder tycks vara över här också. De blåser halv storm och kommer blött här med. Ja som hade bestämt att de skulle vara 27 plus och sol fram till februari månad! *sniff*

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Mycket givande instruktionsfilm även om jakten inte gav resultat! Svansföringen, den låga stilen, de snabba tassande stegen, den uppmärksamma blicken! Allt enligt regelboken! Tass för det!

Unknown sa...

Nea - Tråkigt men sant. Vädret har ingen respekt för oss katter. *fnyser*

Fjutten - Tackar så mycket. Jag känner mig rätt nöjd själv med stilen.
Tass!

Wikki sa...

Och i natt: Frost! HalkSkyddsTassar på! Fäll ut dubben! Se upp i backen!
TassKram Wikki

Unknown sa...

Usch och fy! Räcker det inte med att det blåser kallt, måste det bli halt också?! *suckar* Nåjam, bäst att förbereda tassarna.

Skicka en kommentar