Hösten

Ja kära vänner. Nu kommer hösten i full fart. Så sent som i går så blev det komplett becksvart på vägen hem från kvällspromenaden. Det var faktiskt inget skoj, eftersom varken jag eller husse hade reflexer eller lampor.

Detta kunde ju ej accepteras. Så när husse var inne i stan med gammelhusse, så köpte han en blinkande sak som jag ska ha på mig nu när det blir mörkt.

240920091267
“Med hjälp av den här så kommer jag alltid
att synas ordentligt, säger husse.”

Gammelhusse var ju som jag jamade nyss, på besök också. Med sig hade han en påse räkor som han bjöd på. Jag tror att det var för att husse hade hotat med att inte släppa in honom om han inte hade räkor med sig till oss katter. Ibland är de bra snälla. *spinner*

Bäst var att jag fick alla för mig själv. Snuffe var inte intresserad alls.

11 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Bra att ni syns,så slipper vi vara oroliga när ni är ute! Klok gammelhusse du har, så ska de vara tycker vi!Presenter som smakar eller luktar gott är ju alltid välkomna! Tasskram

Unknown sa...

Jag kommer lysa upp hela området säger husse. Gammelhusse brukar glömma godis till oss normalt, så den här gången var det mer än välkommet.
Tassen!

Skat-Ann sa...

Skat-Ann undrar om hon kunde få Sippos mailadress jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på. Dock ej på kommentarssidan.
Kan du tassa ner ett mail till mej på ann.westbeck@telia.com så jag får din adress... Snälla

Nea theCat sa...

Åh utmärkt. :) Men var de tvunget att ha en skällis på förpackningen? Annars borde du ha en reflexväst med "Säkerhetskatt" i stora bokstäver!

Om inte Snuffe gillar räkor (fick läsa det flera gånger för ja trodde nästan inte de var sant) så kan ja ta hans räkor!

Wikki sa...

Nu du Sippo har jag äntligen lyckats göra en youtubefilm av min jakt! *stolt*
Kan man reklamera sommaren tro? Att den og slut för fort, och typ få den tillbaka i förbättrad version så den börjar om igen? Helst i morgon??
TassKram Wikki

Liza sa...

Va!? Får du räkor mitt i veckan? Och en hel påse alldeles själv??? Nu blir jag riktigt avundsjuk.
Mjäääk!
Kanske du som Präsidänt får jama ifrån på skarpen om att det borde vara flera räksöndagar i veckan.
*nosbuff*

Unknown sa...

Skat-ann - Nu har jag skickat ett mail till dig.

Nea - Tydligen får man bilder på skällisar vare sig man vill eller inte. *fnyser* Det där med reflexväst lät bra. Tänk så tuff jag skulle se ut.
Snuffe hälsar att han ska ha sina räkor för att "titta på dem" som han säger. *fattar noll*

Wikki - Grattis till youtube. *klappar tassarna* Jag känner mig rätt nöjd med sommaren faktiskt. Det blev till och med lite väl flämtvarmt ibland. Fast du kan ju pröva att jama till Skaparkatten på det stora innertaket.
Tassen

Liza - Jo, det var som kompensation för alla gånger som gammelhusse har skrikit åt mig "ur ur mitt kök"! När jag blir präsidänt, då ska vi ha valfritt antal räkdagar varje vecka!
*nosbuff*

Puma sa...

Räkor är ju kanon gott, förstår inte de katter som inte äter denna himmelska godbit, en av dem är Sixten som bara nosar föraktande på dem.

Då får vi kanske snart se någon film/bild på dig med din nya blinkande sak, eller?

Unknown sa...

Räkor är verkligen mums! Det kan vi ta i tass på. Husse kommer nog snart med en liten filmsnutt där jag lyser och blinkar som en sån där julgran.
Tassen!

Tre katter sa...

Cool blink-mojäng!! Den blir du snygg i där ute i mörkret!! :)

Trevlig helg!!

Tasskramar från Zeke, Texas & Hajen

Unknown sa...

Hoppas att jag inte blir bländad av allt blinkande.
Förjamat trevlig helg tillbaka!
*nosbuffar*

Skicka en kommentar