Skuggning

Efter det som hände i går, så har jag funderat allvarligt på att lära mig skugga folk och fä. Det är ju inte alla gånger som man har en stor buske att gömma sig bakom, eller ett träd att klättra upp i. Men jag måste erkänna, att det verkar faktiskt vara en rätt dum idé. Husse ger ifrån sig en sån stor skugga, att även den segaste skällis skulle hinna gömma sig. För att inte tala om de läten husse ger ifrån sig:*host host, snörvel, harkel, atcho* och “&”#% katt vi ska åt andra hållet” är bara ett par av lätena.

300920091310
“Det här med att skugga var inte så lätt som jag trodde.”

Förutom denna intensivkurs i skuggning, så har det varit mest buskologi. Jag måste ju kolla att allt är klart inför det “otäckt vita” som lär komma snart. *ryser* Har även blivit rekommenderad av Wikki, att plocka fram halskydden till tassarna.

300920091311
“Tjena grabbar. Har ni gjort er redo för det otäckt vita? Bra, bra.”

9 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Skuggning verkar svårt..de ändrar ju sig hela tiden också de där skuggorna. Ibland är de jättesmå och sen jättestora. Skumt!
Tasskram

Unknown sa...

Precis! Skuggor är riktigt lömska, men jag ska nog visa vem som bestämmer. *filar klorna*

Katten Lisa sa...

Skuggestik har jag hört är ett av de svåraste ämnena på kattiversitetet. Tänk att du provat på det! *beundrar*
Sedan är jag verkligt bekymrad för allt jam om vitt. Jag vill aldrig mer ha något sånt. Tror jag ska uppfinna en antivitt-tassdans.

Unknown sa...

Det är verkligen svårt ämne det här. *suck* Men det gäller ju att inte ge upp. Men har man lyckats dressera en envis husse, så borde man ju kunna skugga också. Snälla Gustav, säg till så fort du uppfunnit den där antivitt-tassdansen. Då samlar vi ihop alla bloggkompisar och dansar tillsammans!
Tassen!

Katten Lisa sa...

Vänster framtass dubbelstamp...vänster framtass sträck...svansen böj...högerbakben rakt ut...svansen sträck...nä där blev det fel...får nog uppfinna litet till...

Nea theCat sa...

Men vi vill inte ha något otäckt vitt! Faktiskt inte. Kan vi inte skriva in det i Kattpartiet.

Det börjar bli otrevligt kallt här också. Har du tagit på dig vinterpälsen än Sippo? Annars är det hög tid nu.

Förresten har inte sånna där privatkatter kurser i skuggning?

Tass!

Nea theCat sa...

Äh jag provade precis Gustavs antivitt dans. Då kom det blött.. hmm..

Anonym sa...

*stolt*
Voff!
Vet ni vad en tibetansk terrier kan?
Hoppa jämfota upp i luften! (Bra om man är i högt gräs och vill kolla läget.)
Dessutom.
Byta riktning i skuttet!
Det ni!
Min matte kallar mig för "periskopet"!
(Hrmmm. Vet ni vad hon menar? Är det något skåp med hundgodis i, tror ni?)

Vänliga vift från Trassla!

Unknown sa...

Gustav - Bäst vi är försiktiga så vi inte dansar fram ännu mer vitt. *ryser*

Nea - Vinterpälsen är på och jag är redo med halkskydden till tassarna. Jag har inte sett någon privatkurs i skuggning faktiskt. Underligt. *funderar* Hm, hellre blött än vitt, men ändå... *nosbuff*

Trassla - Hm, det verkar ju vara en bra funktion om man vill se över vidderna. Per-i-skåp tror jag handlar om stygga tvåbeningar som blir inlåsta i skafferiet.
Tassen!

Skicka en kommentar