Jag blev omnämnd

Jag har redan jamat det en gång, men måste göra det igen. Wikki, Metros mästerkatt, har ju blivit alldeles intärn-ljuvad, eller vad det heter. En sån där räpårter skrev om henne. Jag nosade igenom hela artikeln och kände mig faktiskt lite avundsjuk på Wikki. Tänk vilken duktig katt som fick vara med i tidningen. Fast då såg jag att hon nämnt mig vid namn! *jättestolt* Tack ska du ha kattkompis. *nosbuffar ivrigt*

Under morgonpromenaden så hojtade plötsligt till om ollon. Jag blev ju alldeles generad och undrade varför i hela Jamlunda husse började prata snusk för. Men så såg jag hur han stod och nosade bland ett par trädgrenar. Det var ett helt annat ollon han snackade om. Jama om pinsamt! *tassen för ansiktet*

170920091154
“Hm, äter inte Piff & Puff sådana där? Ska vi skicka ett gäng till Gustav så han får lite lugn och ro?”
170920091155
Själv var jag upptagen med att inspektera andra ställen.

På vägen hem stötte vi på ena grannkatten. Jag intog svansberedskap och burrade upp svansen ordentligt. Sedan smög jag längs buskagen och lurade på inkräktaren.

170920091157
“Svansberedskap intaget!”

Plötsligt så drar husse lite i kopplet och säger att jag ska låta kissen vara. Vet ni, det gjorde jag också. Så husse och jag lät kissen ligga i mina buskar och mysa.

4 kommentarer:

Nea theCat sa...

Japp, ni är kändisar. Får väl gå med livakatt nu :)

Tycker absolut du skall skicka sådana till Gustav. Om inte Piff & Puff käkar dem kan Gustav kasta ollonen på dem när de blir för besvärliga.

Tass!

Katten Lisa sa...

Du är appselut värd att uppmärksammas, du som kanske ska bli President och allt...
Det där med ollonen tycker jag var en alldeles strålande idé. Att kasta på dom, alltså. Ska genast ut och kolla om det ligger några på min tomt. Fast mina ekar är pyttesmå än. Kanske måste puffa på dom litet. Tass, kompis!

Unknown sa...

Nea - Hm, ska nog samla på mig ett par och testa att kasta dom på Snuffe. Om det fungerar så skickar jag ett gäng till Gustav.

Gustav - Man tackar så mycket. Tänk om jag skulle bli President. Då skulle du och Nea få kanonjobb hos mig. Kanske som vitfisksmakare och leksakstestare.

Katten Lisa sa...

Håller tassarna....hårt!

Skicka en kommentar