Härligt

Vilken härlig morgon det har varit, även om den var något förvirrande. Jag satt som bäst och jamade vid dörren, att det nu var dags för min morgonpromenad. Precis när husse ska göra sig i ordning, så piper hans telefon. Det är en tvåbening som har kommit lite vilse i närheten av husse och nu behöver hjälp. Husse erbjuder sig att ställa upp med transport, så hon inte springer ännu mer vilse. Gissa vem som gjorde den största uppoffringen?! Jo, undertecknad!

Som tur var så kom husse hem rätt snabbt och tog med mig ut. Fast jag var lite upprörd att behövt vänta jättelänge, det var  flera minuter minst.

Väl ute så njuter jag av det soliga vädret och den svala brisen som smeker min päls. Sedan började det blåsa upp vid det bakre ventilationshålet och då var det inte kul längre.

140920091122
Här njuter jag av solen. En förjamat trevlig morgon.

Jag räknade lite tassar på kattforumet också. Jag är ju så nyfiken på hur det går för mitt blivande kattparti. Mjaou, säger jag bara. Det rasar in tassröster från höger och vänster.

Om det fortsätter så här så måste jag nog snart hyra in Snuffe som sekreterare. Om jag använder bilderna som husse tog när han precis hade flyttat hit, så kommer alla tvåbeningar att smälta och skicka oss pengar så jag kan öppna ett katthem.

Snuffe, endast ett par dagar över 12 veckor.

Annars har det flutit på bra som sagt. Det gick lugnt till när jag inspekterade buskagen och diverse träd. Jag försökte spåra upp marodörerna som kastat skräp i mina buskar. Men jag kunde för mitt liv inte hitta några säkra spår. Funderar på att kontakta den lokala kriminalarkatten.

140920091123
“Här tror jag att dom gick förbi, eller var det där borta?” *nosar*

Förresten så har Wikki gjort en jättefin pamflett åt kattpartiet.

4 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Vad nu? Har ni en KRIMINALARKATT där också?! Både du som kommandokatt OCH en kriminalarkatt! Mjaou, vilket tufft gäng! Tänk att någon ändå törs skräpa ner sådär. Högst anmärkningsvärt!
*svanshonnör*

Unknown sa...

Ska intensivstudera kattologiska kriminalböcker på jamiska. Med lite tur så har jag min examen i kattologisk kriminologi lagom till jul. *svanshonnör tillbaks*

Dui och Deco sa...

Tack för tipset med räknaren! Tyvärr lyckas vi inte få det att fungera..Får försöka mer en annan dag.
Tassen

Unknown sa...

Men så dumt. Jag hade en annan slags räknare från början som var lite enklare. Typiskt nog så har jag glömt bort vad den hette. Jag nosar vidare.

Skicka en kommentar