Skällis!

Jamade till mig en kvällspromenad med husse. Vi stod ett tag vid min husknut och bara njöt av den vackra kvällssolen. Det var nästan så jag blev lite filosåfisk av mig. Men så hostade husse och då glömde jag bort allt jag tänkte på. Fast ett par bilder lyckades vi ta.

150920091126
Ett tag var jag orolig över att solen skulle äta upp mig.

Så gick vi ett varv runt innergården. Det var då skällisen kom. Det var en stor rackare med dreglande käftar och vilda ögon. Min commando-utbildning vaknade till liv och jag intog genast högsta svansberedskap.

150920091130
“Passa dig din stora skällis eller så katt-ratar jag dig.”
150920091131
“Okej, du ger upp. Jag fattar. Kan du snälla täcka över dina ädlare delar?!” *tassen över ögonen*

Inte undra på att skällisar har ägare och vi katter har betjänter. En katt skulle ju aldrig förnedra sig så där inför en skällis. *fnyser*

11 kommentarer:

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Wow, att stå såååå nära en skällis att skällisen och du ryms på samma bild, DET ÄR MOD!
Nu är vi imponerade!
Hä hä, vilken blottare skällisen var!*rodnar*

Unknown sa...

Lite läskigt var det faktiskt. Men jag kunde ju inte bara lämna husse helt ensam med skällisen. Visst var det en liten snusk-skällis? *tassen över ansiktet*

Katten Lisa sa...

Tur du har commandoutbildning när du möter såna bestar! Och jag måste jama att du visar en rörande omtanke om din husse när du inte överger honom i den här situationen. *svanshonnör*

Unknown sa...

Utan mig skulle husse nog blivit uppäten. Tur att vi katter är sådana människovänner. *tass*

Nea theCat sa...

De där skällisarna ser inte mycket ur för världen när de ligger med alla fyra i vädret *fnissar*

Måste fråga dig Sippo. Om DU fick bestämma över inköpen hemma, skulle du verkligen välja den där sen-i-år maten då?

Ja mena en önskelista, vad VI hade velat köpa om vi fått tassarna på kontokorten.

Unknown sa...

Visst ser han lite lustig ut? *hehe*

Hm, om jag fick bestämma hemma så skulle jag skippa sen-i-år maten och ta samma som Snuffe äter. Så skulle jag köpa hem lite kattgodis som är täck med ett lager kattmynta. *dreglar* Så skulle jag köpa en elektrisk myggjagare som jag kunde klappa till Snuffe med när han blir för närgången.

Hm, ska kolla var husse gömmer sina plastkort.

Anonym sa...

*med minsta möjliga skrift* ...viff...
...ursäkta...
...ni vet vilken sort jag är...
*VÄNLIGA svansviftningar*
...läste just om ert Kattparti...
...blev lite orolig för att "raised paw" kunde MISSuppfattas...om en tass inte är knuten, kan ni ju MISStänkas sympatisera med originalet till "catsthatlooklikehitler"???

Öronslick från...ja...ni vet...öööh...*krymper*...Trassla...en...äkta...skällis...

Tre katter sa...

Vilken oblyg hund! Den där posén gör vi ju bara hemma när ingen ser...
Härliga kvällsbilder!!

Tass!
//Tre katter

Unknown sa...

Trassla - Oj, jag tänkte faktiskt inte så långt. Måste komma på något bättre. Kanske får köra med "fisted paw" i fortsättningen. Hoppas ingen misstolkar det. Tur att du var vaken där skällis. *nosbuffar försiktigt*

Tre katter - Hundar är ju inte direkt blyga. Dom hoppar ju fram och nosar folk i skrevet för att sedan slicka dom i ansiktet. *suckar* Den enda jag slickar i ansiktet är husse. Nosar i skrevet det gör jag inte alls.
Husse tackar för berömmet om kvällsbilderna. *trampar förläget*

Anonym sa...

Å, vilka snygga bilder du lagt in på mig! Mig behöver du aldrig vara rädd för, din fegis. Jag är världens snällaste hund, mitt yttre till trots. :-)
Med vänlig hälsning från Manson - den förskräcklige. :-)

Unknown sa...

Hm, du såg ju rätt ofarlig ut när du låg på rygg.

Skicka en kommentar