Förvirrande morgon

Uschjam! Morgonen började så bra med en härlig promenad runt i området med husse. Det var tills dom gräsätande vrålmaskinerna började jaga bort mig från gräsmattorna. Vad har jag för chans mot dessa hemska maskiner!? *sniff*

Nu gällde det att passa på att nosa på buskarna som ännu inte blivit anfallna av gräsätarna. Jag måste säga att det kändes lite stressigt att höra vrål och skrammel bakom husknuten.

090920091091
“Nu gäller att att snabbt som katten kolla buskarna här. Jepp, allt verkar vara som det ska här. Lite lagom bladiga, om man så jamar.” *hehe*
090920091094
“Okej, om gräsätarmonstret kommer närmare, så klättrar jag upp i trädet. Jag får väl i värsta fall hissa upp husse i kopplet. Klättra det kan han ju inte.”
090920091092
“Klara, färdiga…”

Som tur var behövde vi aldrig klättra upp där. Vi smet istället runt husknuten och kollade in andra sidan av området. Till slut hittade jag en lämplig plats där vi kunde pusta ut.

090920091095
“Men jag går inte i sandlådan husse. Är jag inte duktig?” *stolt*
090920091097
“Här på bordet känner jag mig säker. Nu får vi nog vara ifred.”

När vi kom hem från promenaden så smet husse iväg för att handla lite. Jag antog att det var ett svepskäl för att han inte ville visa hur rädd han blev för gräsätarna. Döm om min förvåning när han kommer hem och verkligen har  handlat. Som vanligt hade han inget åt oss katter. Men bra katt reder sig själv ju. *hehe*

090920091098
“Titta Sippo. Husse har schöpt mums-mums. ‘maskens!” *tugga tugga, rapa*

12 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Gräsätarmaskiner har jag stor erfarenhet av. Min favoritgranne åker på en sån flera gånger i veckan. Som tur är finns ett staket emellan oss. Värre för dig, som måste lita på din virriga husse när ni tydligen vistas bland lössläppta gräsätare. Ädelt av dig att ens tänka på att dra upp honom i trädet!

Unknown sa...

Ett stängsel mellan mig och gräsätarna, skulle verkligen uppskattas. Det känns lite riskabelt att lita på virrhusse. Klart jag skulle hissa upp honom i trädet om det behövdes. Vem ska annars släppa in mig och ge mig mat? *tass*

Katten Lisa sa...

Jam, tänkte inte på det...

Unknown sa...

Du har haft mycket att tänka på idag. Främst försvarsplan för ditt revir. *ryser*

Anonym sa...

Kul att du har hittat vår blogg.Får se när vi får ordning på allting, men ni får väl ha lite överseende så här i början!
Tasskram Dui och Deco

Maya sa...

Va, får du vara på bordet!? Det är förbjudet här hemma (fast jag brukar va det när ingen ser...)

Wikki sa...

Du vet juhur det är, Sippo, man får alltid ha överseende med människornas brister. Ändå tycker jag att du har en väldigt lyckad husse som snällt går i koppel fler än en gång i veckan!!
TassKram Wikki

Anonym sa...

Hur blir vi följare? Det blev jättekonstigt när vi försökte..
Dui och Deco

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Wow, mums mums i skålen! Dom är goda dom där rackarna. Lycklig Snuffe som får doppa ner nosen där!:)

Unknown sa...

Dui - Ingen panik. Vi väntar med stort intresse på när det blir klart.

Maya - Husse har helt enkelt gett upp med att köra ner mig. Man är väl envis. *hehe*

Wikki - Jo, han är rätt så väldresserad. Fast ibland glömmer han vem som är chef.

Dui - Ni måste vara inloggade och klicka på "följ" då kommer ni till en annan sida där ni väljer hur ni ska följa. Då väljer ni google.

Fjutten - Han påminde mycket om mig, när jag var ungkatt. *minns* Det var tider det. *djup suck*

Tre katter sa...

Ha en bra fortsatt dag, Sippo, önskar Tre katter!

ps. du har verkligen en supercharmig vit teckning i ansiktet! Antar att du är stolt över den också! :)

Unknown sa...

Tre Katter - Detsamma kära kattkollegor. Jo, lite stolt är jag allt över min teckning. Fast ibland så säger husse att den gör att jag liknar en häst i ansiktet. *förolämpad*

Skicka en kommentar