Hoppsan

Det var på morgonpromenaden som något pinsamt hände. Jag var så upptagen med min nosologiska undersökning, att jag märkte inte att vi var förföljda. Det var först när husse visade dagens foton som jag såg spionen i fråga. Nu undrar ju jag om det var helt oskyldigt, eller om jag ska förvänta mig en invasion. Fast en troligare anledning är att han sett mig tassa runt i området och tyckte antagligen att jag skulle passa bra som förebild. *stolt*

050920091069
“Först tittade han fram lite försiktigt och med respekt.”
050920091071
“Men när han märkte att jag var kopplad och dessutom inte märkte vår förföljare, då blev han lite modigare.”

Något annat som underligt som vi hittade, var några slags blommor. Husse kallade det för svampar, men jag hävdar bestämt att det är blommor som muterats på grund av pinkande hundar. Resultatet blev en slag super-blomma med super-krafter. Undertecknad katt tänker inte nosa närmare utan säkerhetsåtgärder.

050920091068
“Titta husse. Muterade super-blommor!”

Vår eftermiddagspromenad blev något lugnare. Vi stötte varken på hund eller katt ute, så jag fortsatte med min buskologi. Jag kunde lugnt tassa runt i det höga gräset. *spinner*

050920091073
“Det är så härligt att känna gräset under tassarna.”

Det var vid klockan mitt i natten som det var ett fasligt liv utanför vårt fönster. Husse funderade på att skjuta ett par salvor igenom fönstret med hagelgeväret.

Jag jamade vänligt att nu drömmer husse igen, för vi har inget hagelgevär. Då började han titta lite väl misstänksamt på mig, så jag smet in under sängen.

Nåjam, min buskologiska undersökning nu på eftermiddagen, visade det jag fruktade. Någon eller några, har vandaliserat mina buskar. Hädelse! Må skaparkatten skänka presenter från kattlådan i deras müsli. *slår med tassen*

050920091074
“Titta vilken enorm krater någon gjort i buskarna.” *snörvel*

6 kommentarer:

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Sippo! Nu får du min matte att fullständigt kikna av skratt igen! Detta är absoult Veckans Bästa: Må skaparkatten skänka presenter från kattlådan i deras müsli. Detta kommer även att nomineras till Årets Bästa Uttryck :):)

Unknown sa...

*generad* Nämen vad är det du jamar. *trampar förläget* Äsch, jag jamade bara vad jag tänkte. Fast det värmer min päls när jag får höra att jag roar andra. Jag borde kanske bli en sån där stå-upp katt. *tassen*

Wikki sa...

Sippo! Se upp för de konstiga svampblommorna! Efter ett tag sprider de ut ett svart geggel som är högst obehagligt att få på sej, smakar pyton gör det också! Ont i magen får man... Så tassa inte där.
Men säg inget till husse så han blir nervös, utan tassa bara åt ett annat håll!
TassKram Wikki

Unknown sa...

Mjaou så hemskt! Då ska jag verkligen undvika dom där svampblommorna. Du har nog rätt i att jag inte bör jama något till husse. Han är nervös nog som det är.

Anonym sa...

Bjud "nattmarodörerna" på lite svampstuvning - gjord på dessa svampblommor, och för att spä ut den lite kan du skvätta i lite av ditt "revir-vapen"! Det "smäller HÖGRE" än din husses "inbillade hagelgevär"! Hoppas bara att han inte har rökt såna där svampblommor, då kan man minnas lite konstiga saker som inte finns.

*Hehehekurrrheeeehee! HICK!Ohhhppss! Urschäkta! Kviddevitt!*

Unknown sa...

Hm, det var nog ingen dum idé. Ska framföra den till husse. Tassen!

Skicka en kommentar