Mums!

Åh vad jag är glad i dag. Först blev det en härlig morgonpromenad. Jag tyckte den var härlig, husse gick och svor över vädergudarna i trettiosju minuter. Själv bad jag Skaparkatten om förlåtelse å min husses vägnar. Jag var nämligen lite nervös att han skulle slänga blixtar eller gammal kattmat i skallen på honom.

Vi hade knappt kommit in så vänder husse och försvinner. Jag blev lite orolig, eftersom husse har så dåligt lokalsinne. Tänk om han skulle springa vilse. Men det hade han inte gjort.

Med sig hem hade han en stor kasse med människosaker i. Först blev jag lite sur över att ingenting var till oss. Men så såg jag den…

Det var den vackraste ask jag någonsin sett. Mina morrhår började darra av upphetsning och svansen snurrade bara runt i cirklar. Han hade nämligen köpt Dentabits! Det är Katten Nea som berättat så mycket om dem, att husse till slut köpte en ask i affären som han bjöd på.

220920091224
“Skåden den mäktiga asken med Dentabits! Prisa ICA och husse.”
220920091225
“Snuffe kunde som vanligt inte vänta, utan ville ta själv.”

Självklart fick vi göra lite konster, som att stå på baktassarna. Eh, jag stod på baktassarna, Snuffe ramlade på häcken och sedan gav han hundan i alla konster och snodde godiset och flydde.

Tack snälla gosiga, söta och underbara Nea! *nosgosar*

10 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Lycka?! är de verkligen så bra? Ska vi tvinga matte att köpa till oss också?
Argumentet vi ska använda för att matte ska handla är väl tandvård?
Tassen

Nea theCat sa...

Ja vet. De är såååååå goda! De där Dentabitsen är så beroende framkallande så de inte e sant. Min matte lyckas få mig att leta upp Dentabits hon gömt i lägenheten. De är kul att få använda nosen ordentligt men ja är rädd att någon skall se hur ja spårar som en dreglande skällis.

Unknown sa...

Dui & Deco - Både Snuffe och jag är överens om att det var det smaskigaste vi ätit på länge. Snuffe höll nästan på att slå ner husse när han inte fick mer. *pust*

Nea - Du hade rätt som vanligt. Men det där med att spåra godis verkar oroande. Tänk om husse kommer försöka att få oss att leka dreglande skällis. *ryser*

Anonym sa...

Kära Sippovännen, vi måste nog testa Dentabits vi oxå, mjau. Ska be Matte att hon kollar OM den finns i butikerna häromkring där vi bor oxå. Vore bra isf.
Tass/
Mimmi
Chicko
Tarzan
Sessan

http://katternasblogg.blogg.se/

Trollungarnas Värld sa...

Jag får nånting ifrån kungliga kaninen som oxå är bra för tänderna. Dom är jamarns goda dom oxå.
Sen får jag nåt som oxå är därifrån som kallas för hårbollsmat. Dom är om möjligt ännu godare. Men det värsta är att när jag ätit det så kommer det upp/ut en massa hårbollar. Det tycker jag inte är så trevligt, men det är inte så trevligt när det kittlar i magen heller ....

Unknown sa...

Mimmi m.fl - Jag tycker absolut att ni ska testa Dentabits. Mums, jamar jag bara.

Maya - Åh, jag vill också ha kungliga kaniner! Hårbollsmat får både Snuffe och jag. Fast själv äter jag så mycket gräs att det rensas ändå.
*nosbuffar*

Liza sa...

Nu blir jag jamans nyfniken....Dentabits....
'Maaaattttteeeee....kööööööp!'

Unknown sa...

Du måste be matte köpa dem. De är så mumsiga. *dreglar*

Puma sa...

Dessa har Matte köpt till oss. Funkar bra för inkallning av mig på kvällarna och Sixten kommer även han med ett språng när hon skramlar med dem. Finns en sort till som jag inte riktigt minns vad den heter *google* visst ja Whiskas Temptations heter de, ser ut som små kuddar fyllda med gott. Mums!!

Unknown sa...

Vi borde kanske starta en kattgrupp för Dentabits-missbrukare. Kan vi sätta Nea som jamförande. Ska testa dem där Temptations, som du jamar om.
Tassen!

Skicka en kommentar