Kaos!

Okej, snart flyttar jag till Jamhult om det inte lugnar sig här hemma. Det började igår med att husse fick en massa paket i en plastkasse. I paketen låg det massor med sladdar i mindre plastpåsar.

Först roade sig husse med att öppna alla påsar och plocka ut kablarna. Sedan märkte han att varje påse hade ett nummer och en lite instruktion. Nu blev han tvungen att hitta rätt påse till rätt sladd. *hehe* Sedan visade det sig att sladdarna inte räckte som dom skulle. Så nu har vi sladdar och jag vet inte vad, hängandes rakt över vardagsrummet.

Allt det här roade ju oss katter förstås. Jag beslagtog genast den stora plastkassen som allt kom i, som min privata borg. Snuffe roade sig med att käka upp plastpåsarna, vilket fick husse att bli tokig och jaga stackars Snuffe över hela lägenheten. Sen körde han iväg oss båda två och hotade med snabeldrake och dusch om vi inte var snälla.

080920091087
“Titta husse, jag är jättelugn och snäll.”

När allt äntligen var klart, så var det ändå inget som fungerade. Då började husse nästan gråta. Fast han höll sig till att göra massa underliga ljud. *skakar på huvudet*

Morgonpromenaden i dag uteblev. Fast det var inte på grund av alla paketen som husse höll på med, utan det var för att han tvättade och hade därför inga hela kläder att ha på sig. Jag föreslog att han kunde springa naken som oss katter. Då gick han och la sig i soffan och sov.

4 kommentarer:

Nea theCat sa...

Förstår att de är oroligt hos er nu då. Inte snällt att hota med sugdrake och dusch bara för att ni vilje hjälpa husse att städa upp alla påsar.

Unknown sa...

Precis vad jag tycker. Ska hota med advokatt nästa gång. *mutter*

Katten Lisa sa...

Oj, oj så jobbigt du och Snuffe har det! Och jag blir förstås litet osäker...kanske VAR det du som hade rymt hit idag i alla fall. Fast jag bor ju inte i Jamhult förstås.
Tycker din husse är väldans otacksam som inte låter dig hjälpa till. Som straff får du ha en extra tidig konsert i morgon.

Unknown sa...

Jag funderade på att flytta ner till dig och Nea en stund. Men Snuffe pep så hjärtskärande att han inte ville vara ensam. *suckar* Imorgon blir det konsert innan tuppen har vaknat. *moahaha*

Skicka en kommentar