Ultra-katten

Jag har funderat lite i dag, på det som hände i går. Det blev ju lite otäckt när jag var tvungen att riskera svansen för att rädda husse. Men trots min heroiska insats så fick jag inte ens en bit kattgodis när vi kom hem. Tror inte det hade lika mycket med elakhet som med glömska att göra. Ibland glömmer husse diverse saker. En gång åkte han till macken för att lämna in en film. Med sig i bilen hade han då bara en soppåse. Filmen låg kvar hemma på hatthyllan.

Detta har fått mig att fundera på att byta ut commando-katten mot Ultra-Katten och gå ut om nätterna för att förhindra brott. Som hjälp har jag mitt ultra-jam och min ultra-fega partner, Snuffe.

160920091143
“Ultra-Snuffe skulle nog göra mest nytta om jag kastade honom i skallen på eventuella skurkar.

Då skulle människor och djur kanske bli så tacksamma att dom bjuder mig på lite kattgodis och andra godsaker. Jag skulle då inte tacka nej till en räka eller tre. Visserligen kan det bli lite problem när kvarterets lokala igelkottar ska betala mig med uppspydda maskar. *örk*

Fast först måste jag fixa till en kostym som jag kan gömma mig bakom. Annars blir det så jobbigt när jag är ute med husse, om alla ska komma fram och be om en tassograf.

160920091141
“Jag tror jag ska kalla mig för Ultra-Katten. Allt ska ju vara så ultra i dag. Fast först måste jag vila lite.”

2 kommentarer:

Wikki sa...

Men Sippo? Har du också börjat läsa Dvärghundspossens superhjälteserier? http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3665501
---
Jag gör lite reklam för dej, förresten, läs här: http://www.dt.se/bifogat/article477669.ece

TassKram Wikki

Unknown sa...

Mjaou! Nu som först såg jag ditt inlägg.
Näää, jag hade inte ens hört jamas om Superhunden och Supergrisen. Tack för reklamen snygging. *nosbuff*

Skicka en kommentar