Rädda miljön, krama ett träd.

Jag har blivit en miljömedveten katt. Jag har förstått att vår natur mår allt sämre dag för dag. Med tanke på allt skräp jag ser på mina patruller, är jag inte alls förvånad.

Men vad kan jag som katt då göra? Jo, jag sätter ner tassen och säger ifrån. “Nu får det faktiskt vara nog.” Var katt har skyldighet att värna om miljön och nu menar jag inte att det räcker med att lämna en hög i grannens rabatter! Nä, här gäller det att ta i med hårda tassar. Det jamar jag bara.

Sippo kramar träd
“Rädda miljön, krama ett träd! Men släpp!“

Min andra åtgärd för miljön är att sparka in en kork i aktern på husse. I bland tror jag att han står för 47% av miljöförstöringen. Men efter att träffat gammelhusse, så förstår jag att det ligger i generna.


“Kattens kamp tar aldrig slut
rädda jorden på en minut.

Krama träden och ta ställning
släpp ej taget innan kvällning.”

Hm, det blev visst en motsägelsefull dikt i dag. Äsch!
-Sippo

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker också på miljön. Min största insats är att inte åka bil. Jag TASSAR dit jag ska, och åker bil bara om jag blir inburen där mot min vilja. Jobbar aktivt för bilarnas avskaffande. Bra att du tog upp frågan! *Tass*

Unknown sa...

Är det DÄRFÖR vi hatar att åka bil. Jag visst väl att det fanns en vettig anledning. Tur att du också är miljömedveten. *Tass, tass*

Anonym sa...

jaha, då är jag en miljökatt jag med! Jag kramar oxå träd.

Anonym sa...

Vi undviker också bilar så gott vi kan - matte får TVINGA in oss i dem, om hon absolut skall ha oss att resa på det viset. Annars gör vi som katten Gustav - tassar för egna krafter.

Skall du vara med på Earth Hour nu på lördag? Det skall vi! Matte har berättat att man skall stänga av så mycket elektricitet man kan kl. 20.30 - 21.30, och vi har beslutat att göra mer än så... vi tänker inte använda någon el alls på lördag. Ingen värmefilt, inga lampor, inga... eh, va'? Går pannan på el? Hrm, ja, liiite värme måste man ju ha när man är rex...

Tass från Aragorn och de andra klosterkatterna.

Unknown sa...

Maya - Så bra! Det visar ju att vi katter tar vårt ansvar.

Klosterkatterna - Helt rätt att tassa för egna krafter. Finns inget bra med att åka brummis.
Själv ska jag spara mycket el på den där Earth Hour. Fast jag vet inte hur husse tänker göra. Han klarar sig inte så länge utan sina leksaker.
Hoppas matte inte stänger av så mycket att ni börjar frysa. *Tass*

Tre katter sa...

GRYM dikt! Du kanske skall satsa på att bli poet? "Poeten Sippo" :)
Ser mysigt ut när du kramar trädet! :)
//Tre katter

Anonym sa...

Å Sippo, du är verkligen det klokaste som går på fyra tassar, tror jag har jamat det förr men det tål att upprepas, sa katten som satte klorna i ett garnnystan!(någon som miss-ade vitsen där?:))
Earth Hour, wow!Det ska vi vara med på! En liten varning bara, passa svansarna för det läääääär komma fram X antal stearinljus som kan överfalla våra svansar om vi kommer för nära!

Unknown sa...

Tre katter - Tack så mycket. Jag jamar lite poesi då och då. Krama trädet var rätt mysigt. Om man bortser från barken på magen. *tass*

Fjutten - Äsch då, blir ju alldeles generad. *tass över ansiktet* Earth Hour lär ju vara livsfarligt. Jag tror jag låser in mig i garderoben då. Jag gillar inte stearinljus alls.

Skicka en kommentar