Stackars husse

2009-03-27 006I dag var det lite synd om husse faktiskt. Han var tvungen att gå till sticktanten i snöstorm. När han kom hem så var hans ena öra illrött och han klapprade tänder så morrhåren skakade på mig. Värst var att det blivit något fel, så han gick hela vägen i onödan. *tassen för ansiktet*

Själv låg jag och halvsov i sängen och hade inga planer på att gå upp. Men det var innan husse började kolla på en film om förvuxna hajar som anföll människor och en papegoja. Jag blev så förjamat rädd att jag nästan reste ragg. Jag frågade husse om vi hade hajar i avloppen och om dom i så fall åt katter. Det enda svar jag fick var en slags snarkning från husse. Jag försökte också få plats i soffan, men husse mage knuffade ner mig. *mutter*

Sippo myser med mig 2
“Hjälp, jag faller. Katt överbord!”

Då jag av princip inte vill att husse sover när jag är vaken, så jamade jag en liten truddilutt. Efter cirka sju jamningar så kom första strumpan farandes. Sen kom det kuddar, fler strumpor och fula ord. Jag passar fortfarande inte som kylarprydnad på bilen. *fnys*

Efter en timme gav jag upp och försökte återigen att få plats i soffan. Den här gången drog han in magen så även jag fick plats. Hoppas att han kan hålla andan länge…

 Sippo myser med mig 3
“Så där ja. Vi kan ju få plats båda två.”

2 kommentarer:

mimmi chicko tarzan sessan sa...

Meow på dig Sippo!
Så duktig du är på att sparka kotte, *Fniss*
Det måste vi träna på nu i vår och sommar, meow
Här har vintern kommit tillbaka, vilket vi inte gillar.
Vi vill ha vår nu och även sommar
Tass på dig
Mimmi
Chicko
Tarzan
Sessan

Unknown sa...

Hej på er. Man lär sig snabbt att sparka kotte. Det var rätt enkelt faktiskt. Det svåraste var att undvika att få kotte eller husses fötter i skallen. Här kommer vintern tillbaka med jämna mellanrum. Sommaren får se till att skynda sig på.

Skicka en kommentar