Konstigt väder och utredningen

Dagen började med sol och kvittrande mumsbitar, men sedan så slog det om och blev mörkt och trist. Detta gjorde ju att undertecknad blev lite fundersam på om det var någon idé att gå ut.

2009-03-04 072
“Ett säkert vårtecken?”

Efter en snabb överläggning med mig själv, konstaterade jag att en patrull var nödvändig. Både för områdets brunnslock och för alla trädnappningar som skett i området. Då kom chocken. Precis när jag kommit runt min husknut, så märker jag att något är fel. Det saknas en hel skog ju! Inte bara ett enstaka träd, utan en hel djungel!

2009-03-04 071
“Vem har trädnappat en hel skogsdunge?!”

Jag bestämde mig för att genast företa mig en nosologisk undersökning av området. På grund av all dum snö och kalla vindar, så hade spåren redan kallnat.

2009-03-04 074
“Agent Sippo nosar vidare efter spår.”

Det underliga var ju att träden som var kvar där skogen tidigare stått, var just dom som var markerade. Detta gör mig lite fundersam eftersom det tidigare var markerade träd som försvann.

Men nu tror jag att jag nosat upp ett spår. Visserligen leder det mig åt ett helt oväntat håll, men jag måste följa min nosologiska instinkt. Det var med sorgset hjärta jag insåg att husse nu var min främsta misstänkte.

2009-03-04 076
“Min nosologiska instinkt leder mig fram.”

Det var ju i höstas som min kära husse nästan slog ihjäl sig efter att ha brakat rakt in i träden som tidigare stod på platsen. Detta måste ju givetvis uppbringat ett sådant fruktansvärt hat från husse, att han helt enkelt halshögg hela skogen.

Klamrar sig fast vid trädet

Jag misstänker att han även trädnappade dom andra träden för att förvirra mig. En annan teori är att han vill hugga ner alla träd för att jag inte ska fästa mig för mycket vid dom, utan tillbringa mer tid med husse. Hmm, undra om han har något att göra med Masken Börje’s försvinnande. Jag måste fundera vidare på hur jag ska fortsätta med utredningen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jahadu, nu har du allt en tuff utredning framför dig. Spår som leder än hit och än dit. Men jag litar helt på dig och din slutledningsförmåga. Ska bli spännande att höra vad du jamat fram till.

Unknown sa...

Tur man är lite av en tuffing-katt då. Fast jag skulle ju inte bli ledsen om Katten Snuffe orkade lyfta på svansen för att hjälpa till. Vem kommer få bära hundhuvudet när husse får veta att han är MISStänkt? Jo, undertecknad katt. *jämmer*

Anonym sa...

Husse borde fatta att han inte kan lura en kommandokatt! Lite smickrande ändå är det ju att han kanske gått så långt bara för att få vara mer med dig. Men då måste du jama till på skarpen att nu får det vara slut på trädnappandet! Vi katter behöver våra träd!

Unknown sa...

Precis vad jag har jamat. Man kan inte lura mig. Jag har faktiskt examen i överlistande av människor. Jag ska jama till på skarpen, kanske slå tassen i bordet med.

Anonym sa...

Vad var det jag jamade, det är säker den där stora brummaskinen som varit framme och ätit upp din skog. Precis som dom gör här hemma ibland. Tuggar i sej stora områden gör dom.

Förresten är jag sur. Har tassat ner flera kommentarer som inte har fastnad *fnys* datorer...

Nea sa...

Fick du min kommentar? De verkade som något blev dubbelt eller vad de va det stod.

Unknown sa...

Maya - Det ser verkligen dystert ut. Dumma brummaskiner som tuggar skog. *fnys* Dumma kommentarer som inte vill fastna. *dubbelt fnys*

Nea - Näää, den måste ha försvunnit. *sniff*

Skicka en kommentar