Känner mig blåst

Ja, bortblåst alltså. Husse lurade nämligen i mig att det var tolv grader varmt och solsken. Det hade han förstås rätt it. Men han glömde nämna att det var storm ute. Det är jättesvårt att tugga gräs i lugn och ro, när det blåser runt massa skräp i luften. Tänk om jag skulle få ett brunnslock i skallen. Men som tur är har jag ju min commando-katt utbildning som hjälper mig. Här är ett par bra tips för överlevnad.

Sippo spanar in grässtrå
“Först använder man sina kattologiska sinnen för att hitta ett tilltalande grässtrå.”
Sippo äter gräs
“Sedan anfaller man utan förvarning. Det gäller att få ett bra grepp från början så det inte smiter undan.”

Vi hann även med att kolla in lite träd och växtlighet. Husse har nämligen lite problem med att se skillnad på ett träd och en lyktstolpe. Annars skulle han talat om för mig när jag var liten kisse, att det inte går att klättra upp för lyktstolpar. Istället tog han foton. *fnys*

Sippo klöser träd
“Får man ett bra grepp med klorna, så är det här ett gyllene tillfälle att göra ett par tassdragningar upp och ner. Det ger bra träning för framtassarna.”

Bra bild på Sippo
“Det finns så mycket i naturen som kan vara till nytta. Det gäller bara att veta vad man letar efter.”

Sippo går in
“Det var allt för i dag kära vänner. Vi jamas snart igen.”

9 kommentarer:

Nea sa...

Åh så mycket träning du får Sippo. Tassdragningar låter så nyttigt.

Naken sa...

Vilka väldigt bra tips. Dem ska jag komma ihåg om jag blir lämnad ute ensam nån gång.
Jag har fått förklaringen att det där skethuset som Nude har fått är ett hus där man ligger och visar upp sig. Inte kan jag tro att någon skulle vilja se honom men... Jag fick inget för jag har för små hakor. Nu ska jag ut och köpa löshakor.
Tass/ Naken

Babsan sa...

Bra manual du har fixat till där Sippo! Särskilt anfallstaktiken mot grässtrået! Jag är full av beundran kompis!

Unknown sa...

Nea - Tassdragning är väldans nyttigt. Jag kombinerar detta med TASSHÄVNINGAR och svansvift dagligen.

Naken - Hoppas du slipper använda tipsen för överlevnad. Om din människa lämnar dig ensam, så skickar jag min folkilskne husse på henne. Tack för förklaringen av skethuset. Det lät minst sagt underligt.

Babsan - Hoppas du lärde dig något nytt. Grässtråna kommer inte ha en chans mot oss i sommar. *hiii-YA*

Katten Gustav sa...

Tjena kompis! Kan notera att det ser bra ut hos dig nu, faktiskt väldigt likt som det är här. Ser också att ditt tassdragarträd är exakt likt mitt, måste nästan kolla att mitt står kvar här ute. Är litet orolig för trädnappargänget. Såg nämligen såna i farten på Mitt Område häromdagen. Och du, visst är det smaskens med litet färskt grönfoder. Fin taktik du har där! Lycka till med morgondagens husserastning!

Maya sa...

Typiskt hussar att inte se skillnad på trädstammar och lyktstolpar! dom har så att jama inte rätta synen...

Unknown sa...

Gustav - Jag hoppas verkligen inte att trädnapparna ger sig på ditt träd också. Grönfoder är mums. Snacka om att få äta ute. *hehe*

Maya - *pffft* Du jamade mitt i prick. Människor... *pffft*

Babsan sa...

Tassar in för att jama en varning till dig kompis! I dag är det 1 april. Människornas stora lur dag. Aktar man sig inte så försöker dom lura oss katter i dag också. Var på din vakt för din husses beteende i dag Sippo!

Unknown sa...

Varningen uppsnappad. Ska vara på min vakt mot lurisar. Husses beteende oroar mig konstant.

Skicka en kommentar