Jag misstänker brott

Min ofelbara nosologiska nos, har upptäckt något fruktansvärt. Det var när jag passerade en av mina många platser där jag brukar stanna till på promenaden, som jag snabbt insåg att det var något som inte stämde. Som vanligt så tar det ett tag innan man märker det mest uppenbara. Det har varit en trädnappare i farten!

Avsågat träd
“Så här ser brottsplatsen ut.”
“Här är det förmodade offret.”


Jag misstänkte redan från början att det var något underligt med dom underliga markeringarna. Man ska lite på instinkten, det sa alltid mamma, eller om det var husse. Hm.

Jag försökte starta en utredning, men blev snabbt motarbetad av husse som stod och drog i kopplet. Det blev inget vidare förhör. Det enda jag fick ur kräket var “krax, krax, KRAAAX (vingflax) krax.”

Fågel
“Den misstänkte. Herr Fjäderflax.”

Jag ska vid tillfälle starta en fullständig kattologisk undersökning. Detta är ett brott som måste klaras upp. Vad ska jag annars klättra upp i? Fast först måste jag samla kraft.

Sippo Bloggar 2009-03-01 001
“Jag måste samla kraft inför utredningen.”

10 kommentarer:

Linnéa sa...

Väldigt mystiskt måste jag säga!

Unknown sa...

Det är det minsta man kan jama. Jag gnuggar morrhåren mot väggen i mina försök att få uppslag till utredningen. *jämmer*

Anonym sa...

Det kanske är såna där trädråttor som har ätit upp trädet. Väldigt fräckt att käka upp ditt klätterträd i så fall! Och vilken himla kraxare som inte kunde ge ett riktigt vittnesmål! Du har det inte lätt. Men jag är säker på att du löser mysteriet Sippo! *lyfter svansen till honnör*

Anonym sa...

Jag kan jama om att det är säkerligen en jättestor brummaskin som kommit och ätit upp trädet. Såna kommer hemma ibland och äter upp stora områden så det blir precis tomt på träd. Eller annars är det en tvåbening som gått med en liten brummaskin i händerna som tar ner träden i småbitar. Det är inte snällt av tvåbeningarna att ta ner träden. Vi använder dom ju faktiskt till flera saker. Väsa klorna och vaktpost.

Anonym sa...

Oj oj detta ser allvarligt ut Sippo!Miss-tänker du någon ännu? Vi kommer att följa den spinnande ut-redningen!
Den enda utredning vi har här är utredningen av Linus toviga päls och den är inte kul, tur att vi andra är kortpälsade!
God natt alla världens katter jamar Fjutten

Unknown sa...

Babsan - Trädråttorna hade jag glömt bort. Dom kanske är i maskopi med hundar och människor som trädnappar. Jag ska jobba vidare med undersökningen. *svanshonnör*

Maya - Brummaskin som äter träd?! Det låter verkligen som något som hundlobbyn och tvåbeningar skulle göra. Vi behöver ju som sagt träden till vässning och vakttorn. Då förstår jag inte varför Fjäderfät vägrade vittna. Han kanske gillar tvåbeningar med brummaskiner. Hm.

The Fjutt - Detta är otroligt allvarligt och ju mer information jag får, desto läskigare känns det. Mina huvudmisstänka är nu tvåbeningar med stora brummaskiner som äter träd... Lycka till med Lins päls. Det kan vara en pina med pälsvård ibland.

Tre katter sa...

Du är väl för söt, Sippo..
Vi väntar spänt på fortsättningen.. :)

//Tre katter

Unknown sa...

Tack tack, men säg det inte så trädnapparna hör. Jag måste liksom spela tuffing katt, så dom blir rädda och erkänner sitt hiskeliga brott.

Anonym sa...

Denna ruskiga upptäckt är du inte ensam om. På min tomt försvann ALLA träd utom två. Fast jag vet vem som gjorde det. Det kom den mest pälsresande maskin du kan föreställa dig och glufsade i sig allihop. Jag vågade knappt titta inifrån fönstret ens. Litade inte ögonblick på monstret. Nu har jag avsvurit matte och husse ett löfte om att MITT spaningsträd ALDRIG ska käkas upp av monstret. Tror faktiskt de förstår allvaret i min uppmaning. Hoppas du slipper utsättas för tuggmonstret.

Unknown sa...

Jag vill minnas att du jamade om det i somras. Pälsresande är väl det minsta man kan säga. Fega människor som använder trädglufsande maskiner. Tur att du fick en jam i vädret och kunde förhindra att ditt spaningsträd blev uppkäkat. Jag tror inte mina jam tas på så stort allvar här ute. *suck*

Skicka en kommentar