Besök

Husse vaknade av att hans egen nacke knakade lite misstänkt. Var på väg att erbjuda lite tassmassage, men blev nästan trampad på svansen när jag närmade mig. Husse ser inte ett jota på morgonen.

Det blev två promenader i det fria. Men typiskt nog så gick solen och gömde sig just då. *fnys* Men det kändes skönt att få sträcka på tassarna i alla fall.

Sippo Bloggar 2009-03-17 009
“Tralla la la…(vissel)”

Sippo Bloggar 2009-03-17 005Det blev både en och tre inspektioner av buskarna. Jag märkte nämligen att det mest vita hade försvunnit. Det var bara att springa till närmaste buske och leta efter Ödlan Örjan och Masken Börje. Tyvärr så har dom fortfarande inte kommit fram. Dom väntar kanske ett tag till.

 



“Bara en liten snöboll kvar.”

Så fick vi besök också. Det var husses far som brakade in genom dörren och skrämde iväg stackars Snuffe. Men den här gången så vågade han sig fram rätt snabbt. Fast något godis hade han ju inte med sig till oss. Det vara bara husse som fick stinkpinnar. För att visa mitt missnöje så sparkade jag ner dom på golvet ett par gånger.

Solen då? Jo, den tittade fram lagom när husse och gammelhusse skulle iväg och titta på något. Jag funderar på att anmäla den för Katt diskrimmineringsnämnden.

Sippo Bloggar 2009-03-17 006
“Dumma sol! Du gömmer dig för mig.”

Sippo Bloggar 2009-03-17 008 
“Mjaou, mjaou (fräs) mjaou!”

Förresten så försökte Snuffe begå brott under dagen. Han försökte stjäla ur husses kökslåda. Fast egentligen är det inte stöld, för det är våra leksaker!

Sippo Bloggar 2009-03-17 004
“Jag har den nästan…”

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snuffe verkar vara haj på det där. =)

Anonym sa...

Högst orättvist och dumt av gammelhusse att ha med STINKPINNAR i stället för godis till er. Det hörs ju på namnet att stinkpinnar är en usel present. Bort med dom! Fram för mera godis till katterna i stället!!

Unknown sa...

Zombie - Han har haft en bra lärare. Mig!

Gustav - Du har rätt som vanligt. Jag funderar på att starta protestlista mot gammelhusse. Mer godis till oss katter! *knuten framtass*

Tre katter sa...

Men! Vem är Snuffe??
Hoppas husse slutar med stinkpinnar snart och börjar med fiskpinnar istället.. Det är mycket godare!

Tassen
//Tre katter

Unknown sa...

Snuffe är min yngre kattkompis. Han fick flytta in för drygt ett år sedan, efter att min flickvän gick bort.

Skicka en kommentar