Inget spanarväder alls

Usch, fy och tvi! Jag hade tänkt att fortsätta min utredning angående trädnappningen idag. Men ovädret gjorde att jag drog åt mig morrhåren lite. Det vräkte nämligen ner massor med vitt! Jag som trodde att vi skulle få vara i fred från det vita nu. *fräs*

Egentligen är det husses fel. Om han hade hållit sig hemma istället för att vara ute och springa i skog och mark, så hade vi kunnat ta en avslappnande promenad. Nu fladdrade han istället runt vid någon slottsruin och höll på att slå ihjäl sig. Undra hur jag skulle trivas som slottskatt. Husse kallar mig ju redan för "Hans Kungliga Majestät" fast jag jamar en smula sarkasm...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Herre min Jamare, har du oxå varit utsatt för det där vita otäcka, äckliga, blöta, eländiga, efterhängsna, kalla *pust* kommer inte på mera ord just nu. *kryper under täcket* *lägger tassen över ögonen* Jag går i ide nu och tänker nog inte komma fram föränns det jamar bättre väder

Anonym sa...

Tycker du förtjänar att kallas för hans majestät.
Om det inger respekt för alla dina fantastiska egenskaper. Synd att trädnappar utredningen blev avbruten. Men jag förstår att du inte kunde ge dig ut på inspektion i allt det vita. Jag har jamat och fräst och skällt ut allt det vita som faller här också i dag. Men det verkar inte hjälpa. Nu går jag och lägger mig och inväntar bättre väder. *suck*

Unknown sa...

Maya - Jo, precis när man började hoppas på lite mer gräsmatta så kommer det från himlen. Jag vill också krypa under täcket, fast det har jag inte tid med. Måste patrullera vidare. Tassen.

Babsan - Äntligen nån som förstår min storhet. *kurr, kurr* Husse verkar mest bara driva med mig. Min trädologiska utredning ska fortsätta när vädret tillåter. Verkar inte hjälpa att jag fräser och jamar åt det. Dumma vita! *nosbuff*

Tre katter sa...

Vi håller tassarna för att det ska bli bättre väder imorgon! :)

//Tre katter

Unknown sa...

Tackar för tasshållningen. Hoppas att det hjälper.

Skicka en kommentar