Vårkänslor

I dag har det varit ett fankattiskt väder ute. Solen lyste hela dagen och gjorde min päls så varm och skön. Tydligen tyckte husse det med, för han har börjat klia och klappa mig när vi är ute. Förut så jagade han efter mig bara.

2009-03-18 009
“Skönt och varmt här ute. Kurr, kurr.”

2009-03-18 008
“Titta husse. Ätbara vårtecken.
Vadå inte äta dom?!”

Vi tog en vända i den lokala skogsdungen och luktade på lite fler pinnar och kottar. Vi kan ju missat några när vi var här sist. Det fanns ett par nya dofter, men dom övermarkerade jag. Det är min skog nu.

2009-03-18 005
“Här patrullerar jag min fina skog.”

2009-03-18 006
“Här har jag fastnat med kopplet
i min fina skog. (mutter, morr)”

Sen fortsatte vi långt bort. Jag kände nämligen för att tassa andra stigar än dom vanliga i dag. Om man bortser från dumma brummisar som körde runt, så var det trevligt. En otäck sak med våren, där är dom där motorcyklarna. Dom tycker jag inte alls om. Dom låter och så verkar dom lite instabila. Dom som kör alltså.

På vägen hem träffade vi på en avlägsen bekant. Han var lite kompis med Masken Börje tror jag. Jag försökte starta ett samtal, men han var inte alls på humör. Morgontjurig kan man tänka.

2009-03-18 010
“Hörru, har du sett Börje i år? Hallå?!”

Så riskerade jag liv och päls för att fortsätta dokumenteringen av otäcka väggar. Här kommer en bild på fler konstiga saker som plötsligt börjar vråla när man går förbi.

2009-03-18 007
“Milda morrhår! Det är ett helt gäng.
Spring husse, spring för livet!”

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ehum, jo visst har det varit perfekt väder ute. Men jag kom aldrig längre än till altanen. Där är det torrt om tassarna... vill ju liksom inte bli blöt och smutsig om mina vita tassar....*putsar tassen*
Jag väntar tills det har blivit lite torrare ute då ska jag ut och undersöka alla nya dofter som kommit nu när lampan har tänts ute

Unknown sa...

Äsch då. Tassarna torkar man ju av på människornas kläder. *nosbuff*

Anonym sa...

Meow Sippo, vi testar igen här att skriva i din blogg! Vi har problem med det ibland :(((
Vad det nu kan bero på?
Visst är det skönt nu när våren kommer, sippo eller hur. Vi har oxå börjat med att vara ute i vår rastgård, meow.
Tassekram på dig kompis
Mimmi,
Chicko
Tarzan
Sessan

Unknown sa...

Hm, min blogg kanske också har vårkänslor? Jo, det är jätteskönt med sol och värme. Så dyker det upp massa roliga djur också. Kul att ni kan vara ute i rastgården. Lyckans katter. Tassen på er.

Tre katter sa...

Härliga solkatts-bilder!!
Man blir ju bara såå sugen på att gå ut nu! Tänk om Masken Börje kanske är på semester i våran innergård?? Hum..i så fall ligger han riktigt risigt till! Våran innergård är nämligen full utav maskätande skator! Nä, vi tror Börje är smartare än så! Han ligger säkert någonstans i någon stubbe och sover vintersömnen av sig.. :)

//Tre katter

Unknown sa...

Har precis varit ute igen med husse. Jag tror Börje ligger och sover jag med. Han är för smart för att bli kråk-mat. Han brukar tydligen skicka ut stuntmaskar när det är farligt. Tassen!

Anonym sa...

hej sippo,såg din bloggadress hos katthemmet kompis,så nu är vi här och tassar runt matte,pip och jag(murre)
mycket bra blogg är betyget!
kika gärna tillbaka:
www.gardens.dinstudio.se

Anonym sa...

Nä nu får det för kattsingen vara nog!!! Nu har våren kommit till både dig och Gustav. Men inte har den visat så mycket som ett morrhår här! Här är det bara snö överallt! Var kan man klaga någonstans????

Unknown sa...

Gardens - Tackar så mycket. Alltid kul med kattkollegor som tassar in och hälsar på. Tassen på er.

Babsan - Du får jama upp dig mot det otäcka vita. Sätt ner tassen och visa vem som bestämmer. Alternativt kan du använda mamsens hårtork. *nosbuff*

Anonym sa...

Jag förstår inte vad alla vrålande lådor gör hos dig?! Mjaou, så obehagligt! Har gått en runda och kollat efter såna här, men hittills inte kunnat upptäcka en enda.
Såna där prickiga grejor har jag däremot upptäckt. De är aldrig särskilt meddelsamma kan jag säga, spelar ingen roll vilken tidpunkt på dagen det är. Tror inte Börje är någon pratkvarn han heller, så visst kan de vara kompisar. Ha det fortsatt bra i solen! *kurr*

Unknown sa...

Kattans underligt vill jag jama. Kanske blåslådorna siktar in sig på mig istället för dig? Prickiga grejer kommer att öka har jag hört. Bäst att passa sig så man inte får en i örat. Börje pratar inte så mycket, men han verkar klok.

Skicka en kommentar