Fint väder

Sippo Bloggar 2009-03-09 001I dag har det varit full fart på husse. Han kom inte hem och slappnade av fören klockan var eftermiddag. Det var då jag upptäckte att det lyste massa härlig sol ute. Jag jamade åt husse att det var nu dags att röra på sig, och att det var helt fel dag att ha ont överallt. Jag jamade fullständigt katten i att han var stukad i kroppen.

“Titta vilket fint väder husse.”

Med en jämrande husse i släptåg sprang jag ett par raska varv runt den lokala busken och hälsade solen välkommen med ett glatt jamande. Självklart var det fullt med fjäderflaxare i buskarna, men jag var för upptagen av allt mumsigt gräs för att bry mig. Gräset flyger inte i väg i alla fall.

Sippo Bloggar 2009-03-09 010
“Titta husse. Mumsigt GRÄS!”

Det blev en något virrig promenad eftersom husse skulle pröva sin kamera lite mer. Så nu sprang han runt och ställde sig med nosen precis intill allting han fotade. Jag tyckte jag hörde en granne nämna att det var dags att ringa dårhuset, för det stod en galning och luktade på mossiga pinnar i buskarna. Dumma husse som skrämmer upp grannarna.

Sippo Bloggar 2009-03-09 005
“Öhm, okej. Snygg mossa på pinnen…”

Sippo Bloggar 2009-03-09 006
“Okej, här har vi lite mer mossa.”

Sippo Bloggar 2009-03-09 008
“Men måste du till och med fota SNÖN?!”

Till slut blev jag tvungen att tillgripa milt våld för att få husse att sluta skämma ut oss. Jag har ju till skillnad från husse, ett rykte som jag är väldigt mån om.

Sippo Bloggar 2009-03-09 003
“Äntligen. En bild som blev bra.”

0 kommentarer:

Skicka en kommentar