Fint väder

Sippo Bloggar 2009-03-09 001I dag har det varit full fart på husse. Han kom inte hem och slappnade av fören klockan var eftermiddag. Det var då jag upptäckte att det lyste massa härlig sol ute. Jag jamade åt husse att det var nu dags att röra på sig, och att det var helt fel dag att ha ont överallt. Jag jamade fullständigt katten i att han var stukad i kroppen.

“Titta vilket fint väder husse.”

Med en jämrande husse i släptåg sprang jag ett par raska varv runt den lokala busken och hälsade solen välkommen med ett glatt jamande. Självklart var det fullt med fjäderflaxare i buskarna, men jag var för upptagen av allt mumsigt gräs för att bry mig. Gräset flyger inte i väg i alla fall.

Sippo Bloggar 2009-03-09 010
“Titta husse. Mumsigt GRÄS!”

Det blev en något virrig promenad eftersom husse skulle pröva sin kamera lite mer. Så nu sprang han runt och ställde sig med nosen precis intill allting han fotade. Jag tyckte jag hörde en granne nämna att det var dags att ringa dårhuset, för det stod en galning och luktade på mossiga pinnar i buskarna. Dumma husse som skrämmer upp grannarna.

Sippo Bloggar 2009-03-09 005
“Öhm, okej. Snygg mossa på pinnen…”

Sippo Bloggar 2009-03-09 006
“Okej, här har vi lite mer mossa.”

Sippo Bloggar 2009-03-09 008
“Men måste du till och med fota SNÖN?!”

Till slut blev jag tvungen att tillgripa milt våld för att få husse att sluta skämma ut oss. Jag har ju till skillnad från husse, ett rykte som jag är väldigt mån om.

Sippo Bloggar 2009-03-09 003
“Äntligen. En bild som blev bra.”

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig om att den sista bilden blev bäst Sippo! Motivet var snyggast på den!
Har letat överallt men inte hittat ett enda grässtrå här. Bara en massa snö! Och mer kommer det hela tiden. Tänk på mig kompis när du tuggar i dig det smaskiga gräset.
Tass min vän!

Unknown sa...

Tackar, tackar. Jag funderar på att samla ihop lite gräs och skicka det via datorn. Fast husse tittar så underligt på mig då.

Anonym sa...

ÄNTLIGEN har du också hittat gräs, det var då på tiden! Då kanske Börje vågar sig fram snart också, jag tror han gick och drog litet jord över sig när det blev en massa vitt.
Min matte beter sig också så där ibland när hon har kamera, men jag har ju tur som bara kan gå därifrån och inte låtsas som vi känner varann. Du gör ett styvt jobb med ditt husserastande!

Unknown sa...

Jag är så glad över mitt gräs. Jag hoppas också att Masken Börje tittar fram snart. Det måste ju bli ensamt där under jorden. Måste säga att jag är lite avundsjuk på att du bara kan vända svansen åt din matte. Jag gör så gott jag kan med husse.

Anonym sa...

Fotogalna hussar och mattar! Håller med att man får skämmas för dom. Ibland när jag är ute och går med matte så kastar hon sej bara ner på marken och blixtrar med den där dumlådan. Jag förstår mej inte på dom. Bästa motivet är ju vi! att de inte förstår det. Fota en massa mossa, pinnar och gräs kan väl inte vara något? *svansknyck*. DOM FÖRSTÅR SEJ INTE PÅ VAD SOM ÄR VACKERT!

Unknown sa...

Jag håller med fullständigt. Man skäms ju nästan morrhåren av sig. Fota mossa och snö.. *fnys*
Det säger väl det mesta om deras okunskap om skönhet. *mutter*

Skicka en kommentar