Farliga väggar

Efter att ha läst om Gustav’s otrevliga erfarenhet har jag nu beslutat mig för att själv medjama mina erfarenheter. Som säkerhetskatt i området råkar man ibland på farliga saker. En av sakerna är faktiskt en vanlig vägg. Man skulle ju kunna tro att väggar är ofarliga, men icke då. Denna vägg har en inbyggd vrålmaskin!

Sippo Bloggar 2009-03-14 004
Varning! Inbyggda vrålmaskiner i väggarna.”

Man går längs väggen i lugn takt och njuter av den friska luften. Plötsligt så hör man bröööööl, från väggen. Man behöver ju inte vara supersmart för att fatta att det är direkt livsfarligt.

Nu vågar jag knappt tassa längs den där husväggen längre. Nästa gång kanske den sliter svansen av mig. *ryser* Tror nog jag håller mig till mer kattlika saker. Som buskar och träd exempelvis.

Sippo Bloggar 2009-03-14 002
“Hm, ytterst intressant buske, vill jag jama”

 

Sippo Bloggar 2009-03-14 003
“Lite avstånd från marken kan också
vara skönt ibland.”

Jag undrar om dom där inbyggda vrålmaskinerna, är i maskopi med trädnapparna. Hm, får undersöka det hela lite närmare.

Sippo Bloggar 2009-03-14 001
“Dags att sticka. Vi jamas senare.”

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi svartvita katter måste ha ögonen med oss! Nu har jag länkat till din blogg på min dito. Mitt säkerhetsjobb går ut på att rädda hemlösa katter till nya hem. Alltid kan man blogga någon nytta!
TassKram Wikki

Nea sa...

Du e så stilig där på räcket Sippo. *kurr*

Oj, skall aldrig denna marsmånad ta slut. *suck*

Unknown sa...

Wiki - Tassade precis förbi din sida. Måste ju jama att jag tycker det är väldans snällt gjort att rädda andra katter.

Nea - Man jamar så mycket för komplimangen. Alltid trevligt att få höra sånt. Fast jag måste tyvärr jama att mitt intresse för damer är ungefär noll. I alla fall brottningen. Håll ut, mars är snart slut. *nosbuff*

Anonym sa...

Såna där vrålmaskiner har jag inte sett till på mitt hus i alla fall *pust*

Unknown sa...

Var glad för det. Dom är lömska av sig.

Anonym sa...

Nu har jag tassat runt mitt hus och spanat efter vrålmaskiner. Andas lättat ut nu när jag vet att det inte finns några såna här. *puuuhhh*
Du verkar bo i ett farligt område Sippo! Tur att du klarar av alla hemskheter! Men ta det försiktigt kompis!

Unknown sa...

Vilken tur du har Babsan. Nu kan du ju känna dig trygg hemma i alla fall. Själv så kan jag ju inte strunta i farliga väggar. Plikten som säkerhetskatt kommer alltid först. *stolt kisse*
Fast ibland undrar jag om det är sista gången jag går på lådan, om jag någonsin kommer få bita Snuffe i örona mer. Fast jag kommer aldrig ge upp. *honnör med svansen*

Tre katter sa...

Haha!! Du är så skön Sippo! Ett rent nöje att läsa om dig, kompis!
Tur att vi är innekatter (för det mesta iallafall)
//Tre katter

Unknown sa...

Oj, tackar tackar. Försöker att göra allt för att underlätta för mina kattfränder världen över. Alltid trevligt att kallas skön. Tror jag. Att vara innekatt har säkert sina fördelar, men jag har ett behov av att sträcka på tassarna och känna lite gräs under trampdynorna. *tass*

Anonym sa...

Har kollat runt mitt hus, och där finns något som ser nästan likadant ut. Betraktade dom en lång stund (där fanns flera) men de gav inte från sig ett enda pip. Men det är bra att du varnar. Ska vara försiktig i fortsättning vid passerande.

Unknown sa...

Det är det som är så farligt. Dom är så lömska att dom inte säger ett pip när du tittar. Men så fort du glömmer att vara försiktig så VRÅÅÅL!
Ytterst oroväckande.

Skicka en kommentar