Stöd Gustav-fonden.

Funderade igår på att starta en samlingsfond för Katten Gustav. Jag tyckte lite synd om honom då han inte fick vara med och leka med Piff & Puff. Fast på sätt och vis är jag glad över det, för dom verkar mjaousan i mig vara lite tokiga i skallen.

Fast i dag läste jag att han fått njuta av vitfisk, som han gillar så mycket. Så jag antar att fonden får läggas på is tills vidare. Kanske starta en "friskt jamat, hälften vunnet" -fond för nervösa katter. Då skulle jag anställa Chinook som förste sekreterare. *hehe*

Min nosologiska utredning om trädnappning har stått stilla i dag. Jag har haft så mycket annat att göra. Som att sova exempelvis.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehehe...tror jag...hmmm *harkel* förstår nog inte...vem? JAG??? Nervös???

Ja men OK då! Jag kan bli förste säckretare om du vill! OK! OK! *mummel, mummel,mutter, mutter

Anonym sa...

Ett förslag är att vi borde starta en fond för mobbade katter eller katter som aldrig får vara ifred för småglin...

Unknown sa...

Chinook - Du blir nog en jättebra säckretare.
Förresten så skakar dina morrhår när du är nervös.

Maya - Det vore ju en idé. Vi är nog alla lite mobbade av småglinen.

Anonym sa...

HAHAHAAA!!! Jaaag gjooorde deeet! Jaaag gjooordeee deeet! Huuurraaa! *gulp* tror jag svimmar...

*DUNS!*

Unknown sa...

Åh grattis! Uhm, hoho? *petar med tassen* Chinook?

Anonym sa...

♫ ♪ *Kviddevitt!* ♫ ♪

Anonym sa...

Något av det viktigaste en katt kan göra är att sova! Tvätta sig, sova, sträcka på sig, äta, tvätta sig och sova. I den ordningen. Med avbrott för jakt, patrullering och andra dagliga sysslor. Så det är bra att du har sovit Sippo! Får jag ödmjukt föreslå att du lägger ner den nosologiska utredningen av trädnappandet? Eftersom det var brumbrummare inblandade börjar det lukta lite för farligt om hela historien!

Unknown sa...

Hm, du har nog rätt Babsan. Det är viktigt att sova så man patrullerar på rätt sätt. Angående nosologiska utredningen om trädnappningen, så börjar det kännas lite otäckt. Fast jag vill ju inte vika mig för ett par brummisar heller... hm.

Anonym sa...

Oj då, vad HEDRAD jag känner mig...ska genast jama det till Piff och Puff, att det finns JUSTA katter där ute! Fast just nu undrar jag om det inte skulle behövas en Sippofond också, och för alla andra stackars katter som måste nästan frysa tassar och svans av sig i allt äckligt vitt. Just nu tror jag faktiskt det är ännu syndomare om dig, Sippo, när jag läst om din hemska promenad. Brrrrr för att fryyysa...morrhåren slokar bara vid tanken...

Unknown sa...

Äsch då. Jag gläds ofta åt att husse fryser minst lika mycket som jag gör. Vi kanske kan kombinera våra fonder. Sippo & Gustav fonden för utsatta katter. Eller kanske; Gustav & Sippo, din tass i mörkret. Hm, tål att jamas vidare på.

Skicka en kommentar