Intrång

Högsta svansberedskap råder för närvarande. Jag noterade nämligen två inkräktare som släpade runt sina människor på mitt revir! Jag noterade svansföring och andra kännetecken. Om jag ser dom utan sina människor, ska jag ta ett allvarligt jam med dom. Fast värst var väl inte intrånget i sig. Det värsta var att en av katterna blev buren av sin människa. *fnys*

 Sippo Bloggar 2009-03-28 001
“Jag ser er allt… (mutter, fnys)”

Vid närmare eftertanke så utgör dom troligen inget hot. Jag menar, vilken katt finner sig i att bli omkringburen som ett barn, när andra katter kan se?! Inte jag i alla fall.

När jag precis var på väg in genom dörren, så såg jag en annan inkräktare och där var det ingen tvåbening med heller. Snabbt som ögat vände jag på tassen och satte efter den lilla gynnaren. Husses protester struntade jag i. När jag kom fram så hade han sprungit och gömt sig i buskarna. Allt är husses fel.

Sippo Bloggar 2009-03-28 002
“Hallå, vart tog du vägen?”

Vidare kan jag rapportera om spår efter brummisar på min gräsmatta. Jag antar att den var där för att sopa undan dom sista spåren efter människornas trädnappande. Jag är på min vakt.

Sippo Bloggar 2009-03-28 003
“Hur hände detta utan att jag märkte det?”

3 kommentarer:

Chinook och Cherokee sa...

Katt-Award att hämta hos Chinook & Cherokee!

*Kurriz* från "Bröderna Bus"

Anonym sa...

Commandokatt är ordet!

"Nosbuff tillbaka"

Unknown sa...

Chin & Cher - Tassade in och såg den fina awååården. Ska be husse klistra in den här senare.

Skicka en kommentar