Men då…

Nu vill jag snart inte vara med längre. Jag tänker starta en anti-snö klubb för frusna katter. Det har varit så skönt dom senaste dagarna. Allt mer grönt har tittat fram och motat bort all dum snö. Så händer det här.

Sippo vid snöig gräsmatta
“NEJ! Min fina gräsplätt är SNÖIG!” *sniff*

Självklart blev jag väldigt kränkt och ledsen. Snön har säkert varit och samlat kraft för att komma tillbaka och mobba mig. Bara mig! Börjar nästan misstänka att det otäckt vita och trädnapparna, är i mask-och-pi med varandra. Det är säkert därför Masken Börje inte syns till. Jag kollade till och med under buskarna.

Sippo vid snöig buske
“Börje?! Hoho, BÖRJE?!”

Ska börja tassa på ett ilsket brev till den som är snö-ansvarig. Jag har hört talas om att det mesta kommer från ett ställe som heter
kål-bombia, eller liknande.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Käre Sippo! Det är sådant här som kallas för vår! Ena dagen snö för att nästa dag nästan vara sommar, men man kan aldrig vara säker för att det inte kommer snö igen. Så är det för oss alla, så det är inte bara mot dig som någon är illvillig för inte kan någon vara det mot en så fin och trevlig katt som dig! Om du bara tar allt med jämnmod så kommer våren PÅ RIKTIGT snart! Försök att ha förtröstan, vännen!

Unknown sa...

Tack för "snäll och trevlig" tänk om någon kunde få husse att förstå det ibland. Jag vill ha mera godis! Jag försöker ta allt med jamarmod, men man blir så ledsen av att se sin gräsplätt täckt med otäckt vitt. *snörvel*
Här ska tröstas minsann,
tass tass.

Anonym sa...

okej, jag anmäler mej till anti-snö klubben omedelbums! Var nyss ute på verandan och mätte med tassen och den FÖRSVANN i allt det vita! Hu jamare! Ska det aldrig mera bli varm och skönt?? Hörde av Gustav och Nea att de har det varmt och skönt så jag funderar på att hälsa på dom...hur nu det ska tassas till....

Unknown sa...

Välkommen som första medlem, får jag väl jama. Kan jama för dig att även MIN tass försvann helt och hållet i det vita. Jag tror att Gustav har en god tass med skaparkatten. Dom ser ju likadana ut ju, och Nea kanske viftar lite extra med morrhåren. Men jag tycker vi tar varsin skida och spänner för ett par skällisar. Sen så glider vi ner till Gustav och Nea. *tass*

Anonym sa...

Vi vill också anmäla oss till antisnöklubben! För rexar är snö extra läskigt, eftersom vår päls är så tunn och våra tassar nästan nakna... brr!

Tass från Aragorn, Imma och Rufus.

Anonym sa...

Jamen vilket jamarparty vi ska ha...jag bjuder på vitfisk i det gröna! Inser mer och mer vilken lyckans katt jag är som knappt sett vitt på hela vintern. Sänder ett medlidsamt JAM till dig, Sippo...

Anonym sa...

Så SNÖ-pligt, vår käre Sippokrates! Håll ut, hjälpen är nära! Vi är på väg med vår stora snö-kanon! Sprutar all snö till grannarna runt ikring! Är det inte det som kallas för grann-semla..sämra...eh...sämja?

*kurr!* från Chin & Cher

Unknown sa...

Klosterkatterna - Ni är SÅ välkomna till klubben. Tror nästan att alla katter borde bli medlemmar automatiskt när dom föds. Jag menar, vem gillar snö EGENTLIGEN? Förutom skällisar då...

Gustav - Jamarparty låter riktigt skoj. Vitfisk har jag ju aldrig fått smaka, men det verkar mums. Tack för jamet, det behövdes. *jämmer*

Chin & Cher - Snö-kanon låter nästan lite otäckt. Ingen risk att svansen kommer i kläm va? Semla är visst nåt som människor äter. Kanske därför husse undviker dom. *hehe*
*kurr* tillbaka.

Nea sa...

Oj, vi har inge snö här inte. Här är så grönt och skönt så. Flygande mumsbitar kvittrar som aldrig förr. Vita och gula blommor överallt.

Du får flyttar söder ut Sippo.

Tass från Nea

Unknown sa...

Skrytkat! Kan ju inte flytta ju. Vem ska då sköta om brunnslocken i området? *suck* Hm, jag kanske kan be husse köpa en gigantisk sollampa.

Nea sa...

Nu snöar de här också *suck*. Misstänker att du och Maya önskade hit snön.

Å de e ren Kattastrof ju.

Unknown sa...

Nähä du! Jag är faktiskt oskyldig, det jamar jag bara. Kattastrof är bara förnamnet. *nosbuff*

Skicka en kommentar