Konstig dag

Den här dagen har varit underlig, minst jamat. Det började med att det kändes som om jag försovit mig på morgonen. Men efter att tittat på husse som fortfarande snarkade, så insåg jag att det inte kunde vara så. Försova mig? *fnys*

Patrullen gick bra. Vi träffade på en sån där sen-i-år ute. En äldre tvåbening alltså. Hon var väldigt intresserad av att få klappa mig. Blev lite förskräckt i början. Man har ju hört hur äldre människor stoppar ner katter i väskorna och jag vet inte vad. Som tur var så ville den här bara klappa mig. Jag nosade lite försiktigt och sen gick jag tillbaka till husse. Vi avverkade resten av patrullen snabbt innan vi gick in igen.

Sippo
“Nu går vi hem igen va?”

Vi hade knappt kommit innanför dörren så rasade husse ner i soffan och började snarka. Jag börjar bli orolig för min husses underliga sovtider. Varför kan han inte sova när vi katter gör det?

Sippo och Snuffe

Medan husse låg där och lät som en hel vrålmaskin, så passade jag på att undersöka lägenheten. Jag kunde inte sätta tassen på det, men något stämde inte. Det var efter att husse vaknat till liv och satt sig vid datorn som det kom fram. Han hade glömt ställa fram klockorna en timme. Vissa av klockorna gör det automatiskt, men vissa inte. Det var det som gjorde att jag var lite förvirrad. Så måste det vara.


“Jag och Snuffe vilar oss.”

8 kommentarer:

Maya sa...

Usch, vad otäckt med såna där seniårer. Skönt att man bor på landet och slipper såna. Min människa har lekt med elden hela helgen och det tycker jag är otäckt. Eld är farligt och det luktar så illa oxå. Men det är bra att riset kommer bort så jag slipper att trassla in min tvåbening i det när jag är ute och luftar henne.

Unknown sa...

Lite otäckt var det kanske. Jag skulle också vilja bo på landet. Då skulle jag kanske få springa lös ibland. Hoppas din människa är försiktig med elden, annars blir det grillad matte. Fast det är inte heller bra när tvåbeningarna springer in i växtligheten...

Nea sa...

Klockorna! Jaha det är de som är annorlunda. Tycker också dan har varit så märklig utan att ja kunnat sätta tassen på vad som varit annorlunda.

Men Sippo, e de verkligen sant att sånna sån-i-orer stoppar katter i sin väskor? *svälj* Har sett många sånna sån-i-orer från mitt fönster och flera av dem har haft stora väskor på hjul. Tänk så många katter de kanske har i dem. *slår tassarna för ögonen*

Unknown sa...

Dumma klockor! Vet du, sen-i-åren som hälsade på mig, hon hade också en sån där väska med hjul. Tyckte den var lite otäck. Jag hoppas att det bara var på skoj det där om att dom stoppar katter i väskorna. Jag har ju inga bevis, men håller mig ändå lite på avstånd tills vidare.

Tre katter sa...

Ännu en gång lär du oss något nytt: Sen-i-årer är livsfarliga!
Har hört att de kan vara sjukt snabba också om de åker på en sådan där rull-ator! :)

//Tre katter

Unknown sa...

Dom är totalt livsfarliga med sina rull-atorer. Tänk om man skulle hamna med svansen under en sån. *rys*

Babsan sa...

Själv har jag lyckats bota min mammas förkylning. Äntligen! Men det har varit ett hårt slit ska jag be att få jama. Såna där sen-i årer
ska man akta sig för. Jag har blivit trampad av en och en gång satte sig en på mig när jag låg i soffan och sov. Livsfarliga! Litar aldrig på en sån igen. *nosbuff*

Unknown sa...

Grattis till att botat mattes förkylning. Du ser att sen-i-årer är farliga. Bli trampad på och annat. *muttter*
Tur att du klarade dig. *nosbuff tillbaka*

Skicka en kommentar