Vilken morgon

Husse skulle i väg till sticktanten igen. Dom hade sagt att han inte fick äta och dricka efter klockan tio på kvällen innan. Inget kaffe fick han heller. Det var en något förvirrad och morgonilsken husse som trampade runt hemma. Någon promenad för mig blev det ju inget jam om heller. Katten att man vågar fråga när han ser så sur ut. Först när han kom hem igen och fick sitt kaffe, så blev han lite norm.. eh, normalare.

Morgonsol
“Knappt solen hade gått upp.”

Husse fick också besök av en bekant på förmiddagen. Vi satt och snackade om lite allt möjligt. Jag försökte hela tiden styra in samtalet på kattmat och rätten till att sjunga om nätterna. Men jag blev snabbt nedröstad. *fnys*

Som kompensation så drog jag med husse och sällskap på patrull. Vi kontrollerade flera olika buskar och kottar. Försökte hitta kotten som husse sparkade efter mig förut. Som bevis för att jag är på väg att bli kott-sparkar proffs, menar jag. Men när jag nästan råkade förväxla en kotte med en skällmaskins kvarlämningar, så gav jag upp. Nöjde mig med att nosa på lite växter istället.

Sippo nosar
“Titta husse. Blommor. Säg efter mig…”

6 kommentarer:

Naken sa...

Vilken fin sele du har när du är ute och promenixar. En sån skulle man haft. Fast jag är ju i och försig nästan aldrig ute. Kanske hade jag blivit mer sugen på att gå ut om jag fick en sån där fin att ha på mig. Ser att du hittat en del fina vårtecken. Det ser bra ut. Då kan man snart ligga i fönstret och sola sig. Eller på balkan för den delen.
Tass/ Naken

Maya sa...

Usch, det låter hemskt med en så ilsken husse! tur att han fick i sej lite kaffe till slut i alla fall

Unknown sa...

Naken - Fick selen av husse förra sommaren. Sen dess har vi varit ute mer under ett år än jag fått vara i hela mitt liv. Husse hade inte tålamod att "ställa in" dom gamla selarna varje gång. Så skar dom in i tasshålorna också. Det gjorde lite ont. Vårtecken har funnits ett tag, men försvinner under det dumma vita hela tiden. Längtar också till solen, då man kan ligga på rygg och njuta på uteplatsen. *prrrrr*

Maya - En morgonilsken husse är inte att leka med. Fast annars brukar han vara snäll. Det måste finnas något lugnande i det där "kaffet" som han dricker. Ska försöka droga honom med kattmynta nästa gång.

Babsan sa...

Min mamma är likadan som din husse om hon inte får sitt morgonkaffe. Kaffe för människor är nog som kattmynta för oss. Det har du rätt i! Smart uträknat Sippo!

Tre katter sa...

Uiii!! En Skällmaskins kvarlämningar som är så äckligt! Tur att du lyckades överlista dem i tid!
//Tre katter

Unknown sa...

Babsan - Människor är bra lustiga. Fast vi katter blir ju inte lika beroende av sånt som våra kära människor.

Tre katter - Tänk om husse varit lika snabb i vändningarna som jag. *örk*

Skicka en kommentar