Hur gick detta till?

Morgonpromenad med husse. Fick lite magkrafs av snälla människor. Efter en långdragen kamp mellan husse och mig, så blev jag till slut insläpad igen. Jag var inte glad.

Husse försvann jätte länge och när han kom tillbaka så hade han flera stora matkassar med sig. Jag jamar att det är dags för promenad. Jag fick ju liksom inte nosa klart på morgonen. Husse ignorerar mig totalt i början. Sen blir han sur och skäller på mig. Men jag jamade så högt jag kunde under en lång stund. Då hände det. Jag gav upp och somnade i sängen. Jama om pinsamt.

Taget med Sony 
*snark, snark*

Men på kvällen så satte jag ner tassen ordentligt. Jag förklarade för husse att om han inte tog med mig på promenad så skulle det bli hårda tassar. Det blev en rejäl promenad i grannkvarteret. Självklart blev husse orolig över att vi skulle springa vilse. Han har ju inget vidare lokalsinne min husse.

2009-03-19 004
“Ingen fara husse. Jag vet precis var vi är.”

Det tog en bra stund att utforska området. Mest för att husse envisades med att gå åt fel håll hela tiden. Det blev ett fasligt dragandes i kopplet.  Dumma husse. Det var under en dragkamp som jag hittade något underligt i marken.

2009-03-19 003
“Eh, vad är det här för något?”

Funderade ett tag på att sticka ner nosen i röret. Men det verkade lite för riskabelt att röra, om man så jamar. *hehe*

13 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har redan leksaker så det räcker och blir över. Men tack ändå.

Anonym sa...

hmm,undrar vart det röret leder? det får du utforska en annan dag...
/tass från pip och murre.

Tre katter sa...

Vilken mysig kvällsbild!
Jadu! Våran matte har noll lokalsinne hon också! Vet inte hur hon skulle hitta ens till köket utan oss! :)

Unknown sa...

Gardens - Får hoppas att det är orörligt tills jag tassar tillbaka. *hehe*

Tre katter - Husse tog bilden med "nattläge" vad det nu betyder. Tur att matte har er, annars skulle hon ju svälta. Tassen!

Anonym sa...

Tycker inte alls att det var pinsamt att du gav upp och somnade. Det är faktiskt jättejobbigt att hålla på och tjata bara för att få sin rättmätiga motion. Ibland är de verkligen tröga att få fart på. Och du har det inte lätt, när han dessutom går åt fel håll, när du äntligen fått litet fart på honom. En sak är säker, det är en jamrans tur att han har dig att hålla sig till! En god upptäckarhelg önskas dig, kompis!

Unknown sa...

Skönt att jag slipper skämmas. Att jama på människorna tar ju på krafterna som sagt. Borde jag inte vara van vid husses virriga beteende vid det här laget? Knappast verkar det som. *suck* Får önska en förtassat skön helg till dig med. *tass*

Anonym sa...

Akta dig för rör! Det är jättelätt att fastna i dom! Och hur skulle det gå för din husse om du satt fast i ett rör? Vem skulle sköta om honom då? Du som till och med ligger till madrassen åt honom och ser till att den inte är knölig. För visst var det väl det du gjorde när du somnade?
Ha en förtassat skön helg min vän!

Unknown sa...

Känns lite rörigt just nu, om man så jamar. Men fastna i rör tänker jag då inte göra. Jag tänker röret nämligen aldrig RÖRA. *hehe* Jag är på jamet idag märker jag. Jodå, jag ville bara ta bort alla dumma bulor på madrassen. Det var PRECIS därför jag somnade där. Måste kolla sov-vänligheten liksom.

Anonym sa...

Hej snygging, här är det fredagsmys och kattjam på balkongen! Vi bryr oss inte om Robinson eller Let's Dance, vi spelar TassPoker och insatsen är några myntamöss. Om en stund kommer tärningarna fram också... Har utmanat husse på ett skumt strategispel som krä´ver sin katt!
NattSPinn Wikki

Anonym sa...

Akta´re för rör! För det kan röra sig om rörande röriga rörelser, som är i rörelse! Det finns en katt-tjyvar-rörelse som rör sig i röran! Rör inte en min om vad du vet! Då rör ingen dig!

*phuuuiii!*

Unknown sa...

Wikki - Så mysigt ni verkar ha det då. Själv spelar jag inte så mycket. Men jag sjunger desto mer. Klart att skumma spel kräver sin katt. *Tass*

Chin & Cheer - *blinkar förvirrat* Eh, va?! Snacka om rörigt.

Experience No 1 sa...

ha en trevlig kväll

Unknown sa...

Hm, jag har alltid trevligt.

Skicka en kommentar