Husse löper amok!

Han har blivit totalt bäng i bollen. Nu får inte ett löv, grässtrå, stenar, pinnar och förvirrade gäss, vara ifred. Han springer runt med sin blixtrande måbiiiltelefon och fotar allt han ser. När inte ens vägskyltarna får vara ifred, då måste jag sätta ner tassen. Fast ibland blir det rätt roliga bilder.

cykelskylt
“Ehum, hur gick det där till då?”

Som om det inte räckte med att han fotar allt i sin närhet, så sätter han sig i brumbrum och sticker iväg utan ett ord. Han var borta jättelänge och när han kom hem så berättade han att han tagit jättemånga bilder ute i skogen. Hur hyggligt var det att sticka till skogs utan mig?!

Fast å andra sidan hatar jag ju att åka brumbrum…


Sippo  i buskar 2Annars händer det inte så mycket. Utredningen om trädnappning fortsätter. Jag försökte släpa in en par fjäderflaxare till förhör. Men husse skrämde så klart bort dom. Nästa gång ska jag ta med mig ett foto på en nyvaken husse. Då dör dom av chocken.

Tass på er alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Matte brukar också löpa amok med kameran ibland. Hon är helt hopplös. Ser att du precis som vi inte gillar att åka bil, nä bättre saker kan man ha för sig... (nu viskar Cherokee) ...som t.ex att reta gallfeber på lill-spinkis!

hehehe

Anonym sa...

Nyvaken husse eller matte kan få vilken flygande mumsbit som helst att förlora flygförmågan av skräck, och falla till marken! Då tassar man på och kniper dom!
He he, kul bild där med cykeln, har aldrig sett något liknande!Kan det vara modern konst? Har sett på TV att allt som är konstigt KAN vara konst!

Unknown sa...

Chin & Cher - Nä, finns väl ingen normal katt som gillar att åka brumbrum. Instängd i transporten blir man där det är trångt, så stinker och skakar det. Usch! Reta spinkis låter mycket roligare.

Fjutten - Det kanske är konst. Har aldrig förståt mig på sånt där konstigt.Människor är allt bra underliga.

Anonym sa...

Min mamma smyger sig på mig med blixtlådan när jag sover ibland. Väldigt obehagligt att vakna av blixtrandet! Foto på nyvaken människa för att skrämma fiender. Ingen tokig idé alls! Kan kanske prova på strykarkatten här hemma också.
Tål att tänka på.

Unknown sa...

Det behöver du inte jama två gånger. Fy så fegt att fota en sovande katt. *mutter*
Jag rekommenderar att du kollar mattes frisyr på fotot, det är väldans viktigt för skrämsel effekten.

Skicka en kommentar