Uschigt väder

Dagen började väl rätt så bra. Husse och jag var ute en snabb sväng och kollade träd och buskar. Passade även på att sluka ett par grässtrån som såg ensamma ut.

Kvällen var däremot ingen höjdare. Jag står vid dörren och trampar och jamar för att påkalla husses uppmärksamhet. Precis när han satt på mig selen så tappar han sin tändare i skallen på Snuffe. Vad är det för sätt att slänga tändare på sin stackars katt?! Det är som jag alltid har sagt; dumma stinkpinnar!

När vi kommer ut så får jag en smärre chock. Det är inte bara tändare som trillar ner i skallen på katterna idag. Det bara vräker ner massa otäckt vitt från himlen också. Men då jag är en beslutsam katt så fortsatte patrulleringen.

Sippo Bloggar 2009-03-08 007
“Hutter, darr, burr, frys, skak…”

När jag kommer till cykelstallet så smiter jag in under buskarna för att invänta bättre väder. Det funkade inget vidare. Husse blev grinig och började rycka i kopplet. Nu får man inte ens vara filosofisk ifred längre. *fnys*

För att vår promenad inte skulle vara helt bortkastad, så jamade jag åt husse att fota våra spår i snön. Det kan vara bra att ha ifall vi går vilse nån gång. Då kan vi skicka bilderna till polisen som kan spåra oss. Bra va?

Sippo Bloggar 2009-03-08 008
“Så polisen kan spåra oss.”

“Det uschigt och blåsigt ute var
jag ej under busken fick stanna kvar.

Rastlös husse drar mig ut
nu det var på lugnet slut.”

-Sippo, katt med uschig päls.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där, Sippokrates, du kloke fillåsåf! Vilken tur ni fotograferade fotspåren! Du är verkligen en handlingens katt! Men säg till husse att sluta kasta tändare på er!

"Bränd katt luktar illa!"

Unknown sa...

Ibland måste man handla raskt. Jag har jamat åt husse att sluta kasta tändare, strumpor och gamla smörpaket på oss. Ibland lyssnar han bara inte.

Anonym sa...

Husse kanske har fått en massa vitt i öronen så han hör dåligt. Han kanske måste spola öronen.

Tre katter sa...

"Uschig päls" är ju det värsta som finns! Stackars dig, Sippo!

Tre katter sa...

Stackars dig!
"Uschig päls" är ju bland det värsta som finns!
..efter tom matskål förstås..
//Texas

Unknown sa...

Babsan - Husse har säl-äk-tiiiv hörsel, eller vad det kallas. Det har visst att göra med sälar i öronen. Inte konstigt han hör dåligt.

Tre katter - Jo, jag håller med. Borde kanske stifta en lag mot uschiga pälsar. Stackars mig. *snörvel*

Texas - Du har så rätt så. Tom matskål ÄR värre.
*rys*

Skicka en kommentar