Underlig buske

Det finns något i buskarna. Jag känner hur mina morrhår vibrerar varje gång jag tassar förbi. Men hur jag än nosar och bökar, så har jag inte hittat nåt än. Väldans frästrerande då det är utanför min port.

Sippo patrullerar
“Vänta lite husse. Det är nåt här.”

Det är ju inte bara jobbigt då man är lite vaksam mot eventuella kattnappare i buskarna. Men det är ju också genants då jag är en självutnämnd säkerhetskatt med nosologisk erfarenhet bakom mig. Får fortsätta att ha svansberedskap när jag går ut.

Sippo undersöker buske
“Men vad ända in i Jamarholmen då.
Kom fram din lilla fegis.”

Hoppas att jag inte får licensen indragen på grund av detta. Annars ser det ut som vanligt här. Det vita ligger fortfarande kvar på marken och tar upp plats. *suckar*

“Bland blommer, nässlor, ris och buskar
katten Sippo långsamt fluktar.

Det finns något som smyger runt
är nu på vakt mot allting dumt.”
-Sippo, frästrerad nosolog.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är exakt samma känsla jag har för mystiska skåpet i köket, så jag förstår precis vad du menar. Det är verkligen oerhört frustrerande att äga denna vetskap och inte få klarhet i orsaken till VEM eller VAD som finns där. Tass från en olycksbroder!

Unknown sa...

Vet du att jag tänkte på dig och ditt skåp, när jag tassade förbi busken för femte gången. Man blir ju förjamat frustrerad! Vi är verkligen olycksbröder. Tass tass.

Anonym sa...

Kan det vara en liten lömsk skogsmus som gömmer sig i dina buskar Sippo? Dom brukar vara svåra att få tag på. Små snabba lymlar som smiter undan jättesnabbt så fort man närmar sig.
Jag tror inte du blir av med licensen. I så fall tänker jag starta en protest med tassinsamling!

Unknown sa...

Det värmer mitt lurviga hjärta att du skulle starta en tassinsamling för min skull. *sniff*
Om det är en skogsmus, så tror jag att han sitter och pekar svans åt mig. För det är något spännande i busken HELA TIDEN! *mutter*

Nea sa...

Vad var de inne busken? En flygande mumsbit eller en med svans?

tass

Unknown sa...

Nosologiska undersökningen fortsätter... *kurr*

Skicka en kommentar