Kallt

Vem stängde av den lilla värme som fanns?! *slår med tassen* Klockan vad morgon och det var dags för vår morgonpromenad, då husse tyckte det såg lite kallt ut ute. Typiskt nog så hängde husses varmare byxor på tork uppe på toalettdörren och där gör dom ju ingen nytta. Trots detta så gör husse sig klar för undertecknad katts promenad. Iförd i tunna sommarbyxor, går han ut genom porten med mig snabbt tassandes efter. Jag hann inte många steg innan husse började huttra och fnysa. Dessutom var det glashalt på backen. Det höll på att bli favorit i repris.

291120091475
“Notera ishinnan på vattenpölen. Det betyder att det är halt husse.”

Vis av erfarenheter från förra året, intog jag snabbt en strategisk plats högre upp. Platsen var dessutom belagd bredvid ett par buskar och alla vet att om det bara finns en enda buske i närheten, så kan man ge sig katten på att husse kommer ramla just i dom. Det är någon underlig lag, säger han. “Mörfys Lag” muttrar han nu. Jag kan ju inte annat än att hålla med.

291120091474
“Kan du vänta lite med att ramla husse, så jag hinner undan?”

Det blev en liten promenad på eftermiddagen också. Det var inte lika kallt, men nu var det tjock dimma överallt. Då han upptäckte hur bra mina morrhår fungerade, så skickade han mig först för att kolla att det inte stod något i vägen. *fnys* Skicka fram sin stackars katt så där… *fnys igen*

291120091476
“Jag kan rappoportera att det schtår ett par buschkar härrrr.”

9 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Då kan vi nog vänta oss vitt ganska så snart. Det är nog för att du är en så välutbildad katt som husse skickar dig först. Du vet ju vad du gör! Tasskram

Anonym sa...

Det ser nästan ut som om du har en tunna runt halsen, Sippo. En så´n där som skällisarna har i Alperna. Fast det var kanske en blinkis? Vi tror att husse tycker att det är tryggt att ha sin räddningskatt med sig!

Kurr från Findus, Isak och Rasmus.

Unknown sa...

Otäckt vitt. *ryser* Hm, min utbildning kan visst ställa till besvär. *mutter*

Unknown sa...

Findus - Det är min blinkis som hänger runt halsen. Jag har den så inga brummisar eller cyklisar kör på mig. Den är även bra att ha så husse inte trampar på mig. Han säger inget, men jag tror ni har rätt i att han känner sig trygg med mig.

Anonym sa...

ja man får vara försitig när det är halt
matte är nog på bättringsvägen tror vi,men vi ropar inte hej än...
/tass från pip och murre

Kattson sa...

Sippo, det är bara att konstatera att en duktig katt har inte mycket fritid. Vi får jobba jämt. Bra att du sa till husse att vänta med att ramla där du höll på med en nosologisk underöskning. Tänk om han ramlat på dig! Vågar inte tänka tanken till slut *ryser*

Unknown sa...

Kattliv - Jag tassar försiktigt på klorna. Hoppas matte blir bättre.

Kattson - Du har så rätt så. Ingen rast, ingen ro. Förra vintern höll han nästan på att ramla rakt över mig. Så den här gången var jag beredd.

Trollungarnas Värld sa...

Det är bäst att du slipar klorna så att du kan ha dom som broddar, om det ska vara så där halt i fortsättningen.
Din husse får skaffa sej såna där tärmåbyxor dom ska va varma och goa hälsar min människa. Och ullstrumpor då frysar han inte när du är ute och rastar honom. *nosbuff*

Unknown sa...

Husse klippte mina klor! *sniff* Jag ska be husse att skaffa tärmåbyxor och ullstrumpor. Han kommer se ut som en sån där michellingubbe. *hehe*

Skicka en kommentar