Växlande väder

I dag kan har jag inte så mycket att rapportera förutom att vädret varit minst jamat underligt.

Vi började som vanligt med en härlig morgonpromenad. Trodde jag i alla fall. Så fort vi kom utanför porten gjorde jag den fruktansvärda upptäckten att det kom massor med otäckt vitt. Jag utförde en mindre noggrann patrull på innergården, sedan sprang jag hem med sådan fart att husse flög som ett segel efter mig. Efter denna uppfriskande promenad så intog jag gosläge i sängen.

På eftermiddagen så släpade husse ut mig igen. Nu hade det otäckt vita blivit otäckt blött istället. Jag nosade runt lite försiktigt bland buskarna för att kontrollera så inga kompisar till Masken Börje hade frusit fast.

Mitt i patrullen så upphör det blöta att ramla ner och ersätts återigen av otäckt vitt. Jag försökte desperat söka skydd under en buske, men det läckte igenom. Då gav jag upp och gick in igen.

051120091453
“Inte ens under buskarna är man säker från det otäckt blöta.”

9 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Låter som en sån dag när man mest ska ligga på soffan och planera kommande patrulleringar. Att undvika kallt och blött är en sund instinkt hos oss. Tassen!

Lina sa...

varning! det kommer att komma MASSOR mer otäckt vitt och under en mjaulång period. det är bara att rusta dig! kanske ska skaffa en commandodräkt som skydd och maskering??

Tassen D&F

Dui och Deco sa...

Husse är tapper som tycker att ni ska gå ut måste vi jama, idag har det varit sovarväder tycker vi! Tasskram

Unknown sa...

Gustav - Det låter som en utmärkt idé. Du har så rätt om vår instinkt. Som vanligt. Tass tass.

Lina - Huva! Det låter inte lovande. Bäst att plocka fram svansmuffen och tjockare päls.
Tassen tillbaka.

Dui & Deco - Jag måste ju erkänna att promenaderna var inte speciellt långvariga. *harkel*

Flipper & Benny! sa...

Min mamma tycker att du är jättefin säger hon. Idag har jag rivit ner en blomkruka...mamma blev inte arg utan bad morfar ta ett kort men det glömde han. Det som inte finns på bild har aldrig hänt jamar jag!!

Trollungarnas Värld sa...

Visst är det skönt att det vita för tillfället är borta?!

Unknown sa...

Flipper - Hälsa mamsen och tacka. *spinner stolt* Du har helt rätt i att det som inte finns på bild, har aldrig hänt. Om det inte är till vår fördel förstås.

Maya - Mhm. Men jag tror att det bara hämtar nya krafter. *suck*

kattson sa...

Jag tycker det var omtänksamt av dig att kolla så inte masken Börje hade frusit fast i det där vita. Vad hade du gjort om han hade frusit fast? Som du vet är jag intresserad av din commandocatutbildning, så det är alltid bra att lära sig hur man ska göra i olika situationer.

Unknown sa...

Om Masken Börje skulle varit fastfrusen, så skulle lagt mig över honom så han värmdes upp lite. Sedan skulle jag jama uppmuntrande jam, så han fick tillbaka orken att kräla iväg. Kul att du är intresserad av utbildningen. Vi behöver absolut fler commandokatter.

Skicka en kommentar