Uppdaterat: SNÖ!

Alarm! Samtliga katter till drabbningsplatserna! Högsta svansberedskap är utfärdat. Det kommer otäckt vitt!

Husse var på väg till något som heter “macken” för att handla eller om han bara skulle låna något. Min ofelbara nosradar sa mig att något var på väg att hända. Det gjorde det.

När husse kom hem så hade han otäckt vitt på sig och såg allmänt frusen ut. Självklart tyckte jag då att det var ett lämpligt tillfälle att jama till sig en kvällsrunda. Jag menar, nu har man ju sovit hela dan och är pigg. Dessutom var det snällare mot husse att jaga ut honom igen, innan han fick tillbaka känseln i fingrarna. Är jag inte en snäll kisse?

041120091452
“Husses biltak nu på kvällen.” *hutter*

 

Men så vill jag jama allvar också.

  • Tänk på oss katter nu när det är kallt. Det är inte kul att vara utelåst, bortglömd eller vilse. Det är kallt och det kommer bli kallare.
  • En uppmaning till er som trampar runt på såna där tvåhjulingar som inte låter. KÖP LYSE FÖR &#!%&$€ Jag höll nästan på att springa rakt in i en som jag inte såg. Om jag har en blinkis, då kan mjaousan i mig ni också ha det! *arg*

13 kommentarer:

Imma sa...

Ånej, inte snö!!! *ryyyyser* Jag HATAR snö - man blir kall ända in i märgen av den! Tror att det är dags för oss rexar att gå i ide... eller åtminstone få matte att elda ordentligt så att man kan sova tryckt mot elementet. Maaaatteeee! Var är den elektriska filten?!? Sippo säger att det SNÖAR!

Ta hand om dig nu, Sippo, och bär varma stövlar på tassarna när du går ut på dina vaktrundor!

Tass från Imma, frusen abbedissa.

Nea theCat sa...

Vet de kom otäckt vitt här också. Förjamat kallt och blåsigt är det också. Matte den drummeln sov med fönstret öppet om nätterna. De var bara 18 grader när vi vakna i morse. *hutter*

Katten Lisa sa...

Men usch och fyjam, det var hemska nyheter! Snö borde totalförbjudas! När man för första gången på vintern är tvungen att sätta ner tassen på det blöta och kalla...sånt jag drömmer mardrömmar om. Och det har du redan gjort! *svanshonnör*

Unknown sa...

Imma - Bäst du borrar ner dig ordentligt bland filtarna. Jag ska nog ta fram varma stövlar, som du jamade.

Nea - Husse har också fönstret öppet ibland. Ibland hittar man Snuffe med nosen utanför springan. Vi får säga åt dom att stänga. Det är vinter nu.

Gustav - Jag håller med. Totalt snöförbud borde införas. Måste säga att jag är lite stolt över att tassat runt bland det vita. Fast husse säger att det inte gills, eftersom det försvann innan det landade på gatan. *fnys*

Trollungarnas Värld sa...

VITT här oxå - HEMSKT avskyvärd fruktansvärt. Tror jag ska göra som nallarna. Gå i ide

kattson sa...

Sippo, högsta beredskap intagen här! Vitt har observerats även i Stockholmstrakten. I morgon måste nog blogghjälpen, som vi på katthemmet kallar henne, skrapa rutorna på bilen. Rätt åt henne för bilar är BARA bra att sitta på. Att åka i dem är under vår värdighet. För övrigt var det bra tajmat med kvällpromenaden. Husse måste lära sig uppskatta dina färdigheter på olika områden med.

Unknown sa...

Maya - Det låter som en god idé. Men jag kan ju inte överge husse. *nosbuff*

Kattson - Huva så hemskt! Det vita sprider sig över hela landet. Skrapa rutor låter inget skoj alls. Du har så rätt i att det är under vår värdighet att åka i dom. Tassen!

Dui och Deco sa...

Klokt jamat om tvåhjulingarna och "blinkisen"
Vi tänker också på alla utekatter..vi får vara extra vaksamma nu när det blir kallare så vi kan hjälpa dem som behöver. Tasskram

Unknown sa...

Var och en gör så gott den kan. Fast när det gäller tvåhjulingar, så behövs det ibland en klo nånstans så det händer något. *mutter*

Anonym sa...

nämen snö..vart i detta avlånga land bor du??
vi har oxå haft nåt på känn i nosarna för vi har ätit lite sämre i 3dagar..bara 30g var i vanliga fall brukar vi äta 60g var..två dagar har det regnat och varit mulet och idag va det ju då snövarning..

Unknown sa...

Det verkar som ni är känsliga för väderväxlingar. Det förklarar varför ni äter mindre. Tänk vad vi katter är fantastiska.

FJUTTEN sa...

Rapport från Fjuttens nordliga utpost:
Snön faller, flingorna är tass-storlek!!Och jag har stoooora tassar!
Spinn lugnt idag!

Unknown sa...

Men Fjutten, vad är det du jamar?! Flingor stora som Fjutten-tassar. Milda morrhår! *kryper in under sängen*

Skicka en kommentar