Snuffe leker

Solen från i går har i dag ersatts med massa dumt blött. Jag är blöt, husse är blöt, husses skor är genomdränkta och han hävdar bestämt att det simmar omkring abborrar i skorna. Har efter noggrann nosologisk undersökning kommit fram till att det fanns inte en fisk så långt ögat kunde nå. Husse lurades bara. *sniff*

Men för att glädja mina vänner, så lägger jag upp ett klipp med Snuffe, när han jagar den röda pricken. Själv låg jag en bit utanför kameran och betraktade honom hånfullt. Ungkatter… *suck*

7 kommentarer:

Kattson sa...

Lite fräckt av husse att luras så där. Aborrar som är så gott, och så fanns det inga. Antar att du är ganska besviken?

Unknown sa...

Lite besviken blev jag nog. Men jag är ju som tur är en förlåtande katt.

Dui och Deco sa...

"Suck" detta blöta..det vita kanske är lite bättre ändå? När det är torrt vill säga..Vi gillar också röda pricken men förstår att du är utmattad efter dina undersökningar. Nosbuff

Trollungarnas Värld sa...

Ytterligare en tokigt katt som jagar prickar...dessa ungar... var ska det sluta om alla ungkatter springer omkring och jagar röda prickar...

Unknown sa...

Dui & Deco - Jag måste säga att jag nästan föredrar det otäckt vita. Faktiskt. Det är inget skoj längre med nattsvarta dagar och blött. *djup suck* Jaga prickar överlåter jag till er ungdommar.

Maya - Jag håller med. Kanske blir en följetång till röda hund? Äsch.

Nea theCat sa...

Oj det ser hemskt spännande ut. Skall Snuffe någonsin lyckas fånga röda pricken?

Här hemma råder dock prickbrist. Matte mummlade något om batterier.

Unknown sa...

Nea - Snuffe har jagat den där pricken i nästan två år utan att fånga den. *hehe* Måste ju erkänna att han är envis till tusen.
Be matte att åtgärda prickbristen snarast. *nosbuff*

Skicka en kommentar