Undersökning pågår

Min buskologiska utbildning kom verkligen till pass i dag. Det var ett par klängväxter som inte hängde med ordentligt, utan låg mest och latade sig på marken. Jag undersökte självklart saken för att hitta roten till det onda.

Jag har inga bevis, men det finns tecken på att det är en riktig planta inblandad. Tyvärr så vägrar åklagarkatten att starta en utredning utan bättre bevis.

Konstapel Sippo startar i dag en fullständig buskologisk undersökning med nosologiska direktiv enligt kattagraf femtielva i kattbalken. Jag återjamar när jag fått upp något spår.

23112009042
“Hm. Det här ser inte bra ut. Får du med allt husse?”

Utöver det så har det inte hänt så mycket. Vädret är helkonstigt, milt jamat…

23112009038
“Dumma väder. Bestäm dig nångång!” *hytter med tassen*

9 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Att vädret är dumt kan jag verkligen svansa under på. Precis när man tror att allt blött äntligen kommit ner så har det tydligen kunnat hämta påfyllning nån annanstans.
Klängväxterna ser litet molokna ut här med. Väntar med spänning på resultatet av din buskologiska undersökning.

Dui och Deco sa...

Åh, vad spännande att få följa en expert i arbete på så nära håll "imponerade" och vilka ord du använder..Tasskram

Kattson sa...

Du bara fortsätter att imponera. Inte nog med commandocatutbilning, buskolog- och nosologutbildning, du verkar också hemma inom juridik. Om jag behöver en advokatt nån gång så kommer jag absolut att kontakta dig. Ser fram mot resultatet av din pågående undersökning.

Lina sa...

vilken vacker bild.. husses verk? tassen upp

Trollungarnas Värld sa...

Mjauarns vilken tjusig bild. Jag förmodar att din husse varit framme med blixtapparaten igen?

Unknown sa...

Gustav - Man undrar ju liksom var allt det blöta kommer ifrån. Det måste väl ta slut nån gång? Eller? Min buskologiska undersökning fortsätter.

Dui & Deco - Tack så mycket. Husse påstår att vi snart är redo för en egen tv-kanal om naturen.

Kattson - Mina tjänster som advokatt står till förfogande, om det skulle behövas. Fast det hoppas jag inte det gör.

Lina - Jepp! Ibland tar han bra bilder, husse.
Han tackar för berömmet.

Maya - Husse tackar så mycket. Det är helt riktigt. Han och blixtapparaten jobbar övertid.

Imma sa...

Nu skall ni få höra något verkligt otäckt - allt det där blöta som rasar ner från himlen har molnen sugit upp från sjöar och hav, säger matte! Så det enda vettiga blir att lägga lock på hela alltet, eller vad tror ni?

Tass från Imma, blötforskare.

Nea theCat sa...

Visst saknar man den stora gula nu. *suckar*

Bra jobbat konstapel Sipppo. Du borde starta en CSI serie Cats Sciens Intelligens.

Unknown sa...

Imma - Men vad är det du jamar?! Fy så otäckt det låter! Jag tycker att vi omedelbart lägger ett jättelock på allting.

Nea - Verkligen. Hm, CSI lät inte dumt. Då får jag massa roliga leksaker också.

Skicka en kommentar