Hånk och bröl

Så låter husse här hemma. Han har något som sitter fast i nosen på honom, och när han försöker fräsa ut det så låter det HÅNK! Först så skrattade vi katter så morrhåren höll på att ramla av, men efter ett tag så började vi tycka synd om husse.

Han blåste och fräste så dant att han blev alldeles röd i ansiktet och såg alldeles yr ut. Så smetade han någon salva under näsan som skulle “lösa upp lite”, som han sa. Undertecknad katt var uppe i soffan och inspekterade salvan under husses nos. Den var så stark att det började rinna i ögonen på mig. Men inte katten blev husses näsa något bättre. Så nu går husse runt och låter här hemma.
“Snörvel, bröööl, hånk, host, harkel, hånk hånk.”

Med lite trummor så har vi snart en sån där technolåt, eller vad det heter. Den kommer nog klättra snabbt på hit-listorna.

27112009059
“Tillsammans tar vi oss till nya höjder, husse.”

8 kommentarer:

NoOne sa...

Mjauu stackars husse som låter så...Här är vår matte obotligt allvarligt sjuk,därav lite tassar ;)
Men mjauuu såå söt du är när du är ute på "Tass" ♥ Jsam & Kram från Oss!!!

Kattson sa...

Sån tur att husse har en så duktig katt när han är förkyld. Utan dig hade han kanske smetat på den där salvan alldeles fel och blivit ännu sjukare? Skönt att se att du är i fortsatt god form i alla fall.

Dui och Deco sa...

Oj då!, bäst att du vårdar husse lite extra då,spinna lite, gosa lite och så ett litet nafs i tån för attmuntra upp! Tasskram

Unknown sa...

Annmi - Jag känner igen det där. Husse hävdar bestämt att killar blir 200% sjukare än tjejer. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. *funderar* Jag jobbar hårt med att se söt ut. *morrhårsvift*

Kattson - Jag tror du har rätt. Faktum är att jag tyckte han mumlade nåt om att få det i ögat.

Dui & Deco - Tänk om jag blir smittad av bröl-sjuken om jag biter? Fast vi katter är kanske immuna. Tassen!

Katten Lisa sa...

Stackars din husse, jag tycker också synd om honom. Kan inte vara kul med saker som sitter fast i nosen. Man kan ju tänka sig...*ryser*
Du måste gosa litet extra och idka litet spinnhealing så han blir bra i nosen igen.
*sympatitass*

Unknown sa...

Nä, det måste vara jättejobbigt. Ska nog ge lite spinnhealing, som du föreslår.
*tacktass*

Nea theCat sa...

Åh stackars er och husse. Instämmer med Gustav. En kur med Spinnhealing låter som en perfekt behandling.

Unknown sa...

Jag sliter som en hund för att få husse bättre. Men varje gång han brölar, så blåser jag bort. *suck*

Skicka en kommentar