Passade bra

Nu har jag testat grejorna som vi fick av Wikki. Först så undersökte jag verktygen vi skulle ha med oss. Sedan så var det bara att få med sig allt. Som tur var så hade vi ett sånt där hö… hös… hölösterer…Måste jama att hölsteretet passade alldeles utmärkt.

16112009014
“Multitool, kompopass, termamometer. Allt som en säkerhetskatt kan behöva på patrull. Till och med ett förstoringsglas. Hm, jag ser nåt som kryper runt  i mattan. Yikes!”
16112009013
“Hölöstret passar bra till pälsen också.”

Som tur var behövde jag inte använda något av det på promenaden. Men jag tror faktiskt att det är bäst att spänna fast grejorna på husse. Det är ju han som springer vilse hela tiden. Inte jag.

Whiskas temptations, smakade mums! Snuffe gick fram och nosade bara, sedan blängde han på husse tills han fick sina vanliga Dentabits. *suckar*

15112009011
“Jag tykker att Dentabits är godigare. Betyder det att jag får dåm för mej sjelv? Sippo?”
15112009010
“Suckjam! Behåll Dentabitsen du, så testar jag dom andra igen.”

Vi ger fyra tassar av fyra möjliga, till detta fankattiska paket. Husse håller fortfarande på att återhämta sig lite från chocken.

Vid tillfälle ska jag lura ut husse i skogen och lämna honom där med bara kompassen och verktyget. Då får vi se om dom funkar.

11 kommentarer:

Nea theCat sa...

Ojojo.. är rädd för att du nog får anordna kattgångskedja om du skall lämna husse i skogen. Miss-tänker att inte ens alla verktyg och kompasser i världen skulle hjälpa honom hem utan sin Sippo.

Tass

Kattson sa...

Vilka kanonsaker för en commandocat. Fast jag blev förstås lite förvånad över att du inte redan hade de där värktygen. Men bättre sent än aldrig. Snuffe hade ju också tur som får sina favvisar för sig själv nu när du har hittat andra. Men lura inte ut husse alltför långt i skogen för att testa värktygen. Tvåbeningar har en fankattisk förmåga att gå vilse lite överallt, och vem ska då stå för servicen hemma?

Dui och Deco sa...

Vad kul med paket! Och vilka bra grejer ni har fått. Visst är hon urgullig Wiiki! Härligt att få en ny sorts Dentabits som bara du gillar, då kan du ju få en av varje sort och Snuffe få en..Tasskram

Unknown sa...

Nea - Hm, jag tror du har rätt. Det är nog dumt att riskera husse. Han är rätt bra att ha trots allt.

Astrid - Det är husses fel, som aldrig köpt verktyg till mig. *mutter* Snuffe kommer säkert att ändra sig snart bara för att stjäla mina godisar. Nä, jag ska nog inte lura husse allt för långt. Då kommer han aldrig hem.

Dui & Deco - Wikki är kanongullig! Hon är en riktig sötkisse. Mjaou!

Wikki Bloggkatten sa...

Åh *nosrodnad* tack! Men det var väl förtjänta grejor tycker jag, ville ge dej lite extra som tack för en kanonblogg som är fankattastisk ju...
Du blev störtsnygg med full utrustning, commandokatten! *SPINNER*

TassKram Wikki

Unknown sa...

*trampar förläget* Äsch då. Jag blir ju alldeles röd om nosen ju. *hehe* Det var det finaste jag fått tror jag. *nosbuffar*

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Vilken utrustning! Vi är imponerade! Hördu Sippo, hur lång tid tog det för husse att äta upp SIN godbit? 2 sekunder? Fniss!
Jag vet nämligen hur snabbt MIN husse slukar sina godbitar...

Svansen högt kompis!

Unknown sa...

Underligt nog så har husse inte rört godisen än. Han hävdar att han vill rama in den som ett minne. *huvudskak*

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Men husse dååå! Godis ska ner i magen innan de blir blir gamla och sega! :)

Tre katter sa...

Det där verktygs setet var ju hur coolt som helst!!
Vi är sååå avis! :)

Tasskram
//Zeke, Texas & Hajen

Unknown sa...

Fjutten - Det är lite lustigt, för husse brukar glufsa i sig allt han kommer över. Undra om han är sjuker.

Tre katter - Visst var det coolt?! Nu måste jag ju vara den tuffaste kissen i kvarteret.
Tass!

Skicka en kommentar