Håll räkningen

Husse har haft det lite jobbigt i dag, så jag tänkte att jag skulle vara snäll och hjälpa till med posten. Det var någon räkning som husse hade glömt bort. Typiskt nog så ser men mer av örngottet istället för kuvertet.

Varför heter det örn-gott? Det smakar varken örn eller gott. Jag lovar.

121120091472
“Ingen fara husse. Jag har säkrat brevet. Ska jag förinta räkningen eller?”

Utöver ett litet besök som husse fick på förmiddagen så har det inte hänt någonting. Absolut noll. Detta måste vara en av dom tråkigaste dagarna på länge.

Jo vänta. Lite kul var det när husse skulle äta lunch och råkade tappa hälften på golvet. Makaroner är mums.

11 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Detflög väl inte heller?? Du sköter dina uppdrag med bravur, gulligt av dig att hjälpa husse med räkningen! Tasskram

Unknown sa...

Nä, det gjorde det inte heller. Ytterst underligt må jag jama. Jag försöker vara en sån hjälpsam kisse jag bara kan. Tassen!

Katten Lisa sa...

Jamså, det är du som haft en tråkdag idag? Makaroner har jag aldrig testat. Ska be att få en smakbit nästa gång. Tror inte jag har sån tur att dom ramlar på golvet.
Men jag blir väldig imponerad över att du är en postis OCKSÅ! Det verkar inte finnas några gränser för ditt kunnande! *svanshonnör*

Unknown sa...

Jo, den här dagen har varit lite tråkig. Makaroner är inte så illa om jag får jama det själv. Jag brukar sno åt mig lite från husses tallrik ibland. Jobbet som postis är bara på halvtid. Oftast när det ska betalas räkningar. *svanshonnör tillbaka*

Kattson sa...

Sippo, livet är ju så att man inte kan har kul jämt. Jag tycker i alla fall att du gör mer än de flesta för att hitta guldkornen i tillvaron. Tänk att bara kunna hitta glädje i några makaroner en helt vanlig dag. FanTASStiskt.

Unknown sa...

Jag måste jobba för att hålla humöret uppe en sån här dag. Makaroner verkar det nästan växa igenom golvet. Underligt.

Wikki Bloggkatten sa...

Sippo jag har idag postat paket till dej och hoppas att det kommer fram utan problem. Var lite osäker på mängden frimärken men jag hoppas jag kletade dit rätt antal!

Nea theCat sa...

Förstår att du måste kolla de där kuverten noga så inte husse skadar sig på dem.

Ja tycker de e hemskt fräckt att någon varje dag stoppar sånna där kuvert och dumma papper in i vår lägenhet. Brukar också kolla dem noga så de är säkra för matte!

Unknown sa...

Wikki - Vi håller tassarna för att det blir rätt. Vi är förjamat nyfikna.

Nea - Det är ett stort ansvar vi har. Tänk om det skulle råka komma ett brev med mystistiskt godis i. Då är det ju jätteviktigt att vi provsmakar.

Anonym sa...

jadu det va konstigt att du blev trött,åt du samma sort då? här blir vi värsta kattungarna!

Unknown sa...

Det vi åt var Whiskas... nånting. Normalt rynkar jag på nosen åt mjukmat, men just det här smakade rätt bra.

Skicka en kommentar