Min nosologiska upptäckt

Som jag jamade imorse, så gjorde jag ju en fankattisk upptäckt ute. Jag höll som bäst på att avsöka ett par buskar, då jag hörde ett underligt ljud. Jag tittade upp och hann precis hoppa åt sidan för att inte få en stor nöt i skallen.

011120091444
“Det var en sån där kast-‘an-get, som trillade ner. Nej vänta, kast-‘an-jer, tror jag dom heter.”
011120091443
“Så där ser dom ut från början, innan dom vuxigat klart. När dom är klara så spricker ägget och då trillar det ut en sån där röd kastanj, som nästan träffade mig i skallen.”

Trots att jag nästan blivit svårt skadad vid utförandet av mitt yrke som säkerhetskatt, så bestämde jag mig för att fortsätta patrullen. Då stötte jag på nästa underliga sak.

Faktum är att jag sett den ett par dagar, men inte brytt mig så mycket. Det var först när husse trampade på den och började grymta, som jag tittade lite närmare.

011120091441
Sippo: Hm, en metallmojäng. Troligen från en skällis-radar.
Husse: Eh, det kallas för sked.
Sippo: Jaha, scheeed, säger du. *funderar* Och den använder man till en skällis-radar?
Husse: Nej för katten. Det är en sked! Sån som jag använder till mitt kaffe.
Sippo: Men varför skulle en skällis dricka kaffe?
Husse: Glöm dina dumma skällisar! Det är en S-K-E-D!!!
Sippo: Säger den till om något ske’r?
Husse: Jag ger upp…

Jag misstänker att husse samarbetar med eventuella hund-lobbyister som försöker få ett grepp om mitt revir. För vem som helst kan ju se att det där är mottagare-flärpen till en skällis-radar.

Men det är så hemligt att ingen vet om det. En dag ska jag berätta lite mer. *tittar runt* Ups, måste smita.

7 kommentarer:

Imma sa...

Skedar är bra till annat än kaffe, kan jag jama... man kan lägga upp blötmat med dem! Lax i sås, till exempel... mmmm! *slickar mig om morrhåren*

Tycker att du skulle kräva att din husse läser på lite i säkerhetsfrågor, så att han kan ge dig vettiga svar på dina funderingar, förresten. Finns det inga kurser som hussar kan gå som skall assistera commandokatter?

Tass från Imma, lite trött i huvudet idag efter partyt hos Wikki...

Dui och Deco sa...

Tur att du klarade dig undan nöten..Konstiga saker det finns i ditt revir undrar varifrån de kommer? Tassen

Unknown sa...

Imma - Jag funderar på att skicka husse på överlevnadskurs i Fräslunda skogsområde. Fast då kommer han väl aldrig hem igen.
Ligg och vila lite, det blev ju livat igår.

Dui & Deco - Riktigt ärkenöt! Konstiga saker är bara förnamnet. Jag kämpar fortfarande för att få rätsida på allt.

Anonym sa...

Å, Sippo...jag tror jag skrattar på mig snart..du kan verkligen detta med att återge din verklighet. Jag ser framför mig hur du och husse pratar med varandra och du försöker att få honom att förstå hur DU ser på saken...hahaha.

Jag tycker du ska diskutera med din husse ...om att lägga göra din blogg till en bok. Jag skulle garanterat köpa den!

Brittmari

kattis sa...

Sippo, jag är ingen säkerhetsexpert men tycker ändå inte att det råder nån tvekan om att detta är en skällis-mottagare, eller möjligen sändare. Kunde du inte försöka utbilda husse i lite säkerthetskunnande - eller tycker du det är bortkastad tid? Kattson

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Jag jamar bara HJÄLM! Sippo, som säkerhetskatt bör du bära hjälm på skallen, du blir ju attkatterad uppifrån med livsfarliga kattanjer.
Puh, det var tur att kattanjen miss-ade din skalle!

Unknown sa...

Brittmari - Jag kan nog tänka mig att våra diskussioner ser minst sagt roliga ut. *hehe* Hm, att göra en bok låter intressant. Ska jama med husse om det.

Kattis - Skönt att någon håller med mig. Jag har jamat åt husse att gå en snabbutbildning för säkerhetskatter. Men han blev inte intagen. Han skällde för mycket.

Fjutten - Där sa du något! Jag borde absolut ha en hjälm, så sätter jag en lampa på den också.
Kattackerna blir bara värre och värre. Nästa gång missar dom kanske inte. *ryser*

Skicka en kommentar