Jag slappar

Nu är det inte roligt längre. Varenda gång jag sticker morrhåren utanför dörren så regnar det. Även om jag är en plikttrogen katt med ansvarskänsla, så måste jag dra gränsen nånstans.

I dag drog jag den vid skrivbordet.

17112009019
17112009017
17112009018
17112009020
“Här visar jag flera olika slapparpositioner. Alla är bra på sitt sätt. Ett varningens jam bara. Om du som jag, ligger nära kanten på skrivbordet. Se upp för gravitationen. Den gör ont.”
17112009021
“Oj då. Där kom visst Snuffe med på bild också. Som ni ser har han tagit efter mig och slappar lite lagom coolt.”

14 kommentarer:

Katten Lisa sa...

Men stackare dig som fortfarande har dålig luft där ute! du gör förstås helt rätt som sätter ner tassen och gör avkall på tjänstgöringen. En katt behöver inte stå ut med vad som helst, minsann. Dina avslappningsställningar ser absolut okej ut. Jag brukar också begagna skrivbordet till sånt. Tassen!

gammelmatte Gittan sa...

Oj Sippo!
Vi som trodde att det var du som var här på nosologisk undersökning på vår altan idag. Conny kom och jamade om att han ville bjuda in dig, men då fanns du inte där!

Dui och Deco sa...

Bra att du sätter ner tassen! Någon måtta får det vara. Kanske dags att vi ber Gustav om hjälp med en soldans? Tasskram

Unknown sa...

Gustav - Tack för stödet kompis. Skönt att någon förstår mig, för husse gör det då inte. *mutter* Vi är nog rätt lika du och jag, när det gäller slapparpositioner. *tassen*

Gittan - Nämen! Det kanske var en sån där copycat. Men jag tackar för inbjudan ändå. Det är ju tanken som räknas. *nosbuffar*

Dui & Deco - Det verkar som vår vän behöver lite hjälp med soldanserna. Vi får träffas nånstans och dansa tillsammans.
*tass*

Flipper & Benny! sa...

Ja, det där med gravi...grativi...gravitationen har jag varit med om när jag trillade ur mitt klösträd. Mamma blev jätterädd men jag darrade knappt på morrhåren...skakade lite på svansen och sedan var det som vanligt. Man är ju en rödprickig tiger...
TASS, Flipper!!

Unknown sa...

Känner igen det där. Fast vi ramlar ju aldrig, utan det är med ett oavsiktligt hopp... Människor är alltid så nervösa. Man vänjer sig.
Tassen!

Wikki Bloggkatten sa...

Det är blöta-skvätt-tassar-väder. Skönt man slipper ut?! Men husse glömde oss på balkongen igårkväll!!! Förfärligt... Matte vaknade av att jag höll på att slita loss balkongdörren ur fästena...
TassKram Wikki

Kattson sa...

Suveränt att du visar din överlägsna förmåga att hantera olika situationer även vid dåligt väder. Vissa tvåbeningar kanske skulle kattipulera och bara sitta och deppa, medan du generöst visar hur man kan slappa på ett konstruktivt sätt. Heder åt dig Sippo.

Trollungarnas Värld sa...

´Va, har du haft blött ute idag med? Måste jama om att jag har faktiskt sett den stora gula lampan några gånger idag...

Unknown sa...

Wikki - Alla verkar bli bortglömda på balkongen nångång, utom jag. Undra hur det kommer sig.

Kattson - Tack så mycket. *stolt* Jag vågar nog säga att jag är lite av en speciallist när det gäller att slappa.

Maya - Din lyckans katt! Jag har då inte sett den stora gula på jättelänge.

Anonym sa...

gritivitittion...*jam,kan inte uttala det* det kan göra ont,så va rädd om dig..

Unknown sa...

Det kan göra ont, men det är mest pinsamt. *tassen för ansiktet*

Nea theCat sa...

Ja like your stajl Sippo. Ser så skönt ut. Här bara regnar och blåser det. Dom har hotat med något stort M. Vad nu det kan betyda.

Nähä, stor m skulle det visst vara enligt matte.

Tass

Unknown sa...

Det regnar här med! *mutter* Vad kan ett stort M betyda? *funderar*

Skicka en kommentar